خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور خبر داد؛

تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت تقدیم هیات رئیسه مجلس شد

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۷۵۴

نماینده مردم ارومیه در مجلس از ارسال درخواست تحقیق و تفحص از توزیع منابع درطرح تحول سلامت در هفته گذشته به هیات رئیسه مجلس خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر قاضی‌پور با اشاره به علت تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت، افزود: روز گذشته انتظار بود وزیر بهداشت در مورد واقعیت‌ها صحبت کند زیرا با پرداختی‌های بیش از اندازه به پزشکان شکاف درآمدی زیادی بین پزشکان و پرستاران به وجود آمد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اکنون مدارک مستندی داریم که نشان می‌دهد برخی از پزشکان رقم‌های بالایی دریافت کرده‌اند این درحالی است که اگر هزینه‌هایی که در حوزه سلامت پرداخت شد صرف پزشک خانواده می‌شد بسیاری از معضلات قابل حل بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید پیشگیری بر درمان اولویت داشته باشد، گفت: متاسفانه برخلاف این رویه بخش قابل توجهی از اعتبارات سلامت در درمان صرف شد بر این اساس قرار شد طرح تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع در طرح تحول سلامت را به جریان بیندازیم که سه شنبه هفته گذشته این طرح تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.

وی تاکید کرد: بررسی نحوه توزیع اعتبارات طرح تحول سلامت بین «روستا‌ها و شهر‌ها» و مناطق «برخوردار و محروم»، تطبیق پرداختی به پزشکان و دست اندرکاران بخش سلامت با قانون مدیریت خدمات کشوری، بررسی نحوه پرداخت حق‌الزحمه پزشکان و پرستاران بخش دولتی و عمومی قبل از اجرا و پس از اجرای طرح تحول سلامت از جمله محورهای این طرح است.

قاضی‌پور افزود: همچنین در نظر داریم گزارش اثربخشی مکانیسم‌های کنترل مالی و اداری اعمال شده جهت اطمینان از تک شغله و تمام وقت بودن پزشکان پس از اجرای طرح تحول سلامت، گزارش نحوه و میزان برخورد با پزشکان متخلف و نتایج حاصله، بررسی میزان اعتبارات صرف شده جهت واردات دارو و تجهیزات پزشکی پس از اجرای طرح تحول سلامت و تطبیق آن با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی (مقایسه فعالیت واردکنندگان از سال ۹۰ تاکنون)، گزارش هزینه کرد از عملکرد یک درصد ارزش افزوده و هدفمندی یارانه‌ها به تفکیک حوزه «آموزش و پیشگیری و بهداشت» و حوزه «درمان» را در این طرح مورد بررسی و رسیدگی قرار دهیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: در سوال اصلی این طرح آمده است چرا طرح سلامت موفق نبوده؟ همچنین در سوال فرعی تحقیق و تفحص اشاره شده که چرا در اجرای این طرح مهم محل اعتبارات کاملا دیده نشده است؟ چرا در اجرای این طرح تبعیض بین تخصص‌ها ایجاد شده است؟ چرا بهداشت و پیشگیری در این طرح در اولویت قرار نگرفته است؟ چرا هزینه کرد بیمه بیش از واقعیت موجود است؟

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی با یادآوری امضاءکنندگان طرح مذکور، تاکید کرد: علیرضا محجوب نماینده تهران، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو، مجتبی ذوالنوری نماینده قم، احمد سالک نماینده اصفهان، سهیلا جلودارزاده نماینده تهران، زهرا سعیدی نماینده مبارکه، عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه، سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین، قرچک و پیشوا، محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو، محسن کوهکن نماینده لنجان، حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم، احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو ازامضاکنندگان این طرح هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز