خبرگزاری کار ایران

معیدفر در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

افزایش احساس ناامیدی و بی‌عدالتی در مردم با انتشار فیش‌های حقوقی

یک جامعه‌شناس معتقد است: حقوق‌های ده‌ها میلیونی برخی مدیران به بى‌مسئولیتى اجتماعى در جامعه منجر می‌شود.

سعید معیدفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد فیش‌هاى حقوقى ده‌ها میلیونی برخى مدیران که در رسانه‌ها منتشر شده است، گفت: وقتی دائم خبرهای منفی می‌شنوید و همواره صحبت از این گونه مسائل در جامعه است، افکار عمومی نسبت به همه چیز بدبین خواهد شد و بی‌اعتمادی در جامعه رواج پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: شاهدیم سرمایه اجتماعی در جامعه ما افت پیدا کرده است که یکی از دلایل آن همین فضاهای منفی ایجاد شده است.

معیدفر با تایید این مساله که انتشار چنین فیش‌های حقوقی سبب ایجاد احساس بی عدالتی و ناامیدی برای تلاش بیشتر در جامعه می‌شود و کارکردی ضد توسعه دارد، گفت: فضای کشور فضایی همراه با بی‌انگیزگی و بی‌حسی شده است که این مساله هم ناشی از اقدامات نابخردانه‌ای است که مدیریت کشور بویژه در دولت نهم و دهم داشته و هم ناشی از انعکاس  این انحرافات در جامعه است.

وی با بیان اینکه اراده‌ای برای حل مساله انتشار فیش‌های حقوقی نمی‌بینم، اظهار کرد: متاسفانه شاهد گریز مردم از مسئولیت اجتماعی‌شان به دلیل فضای منفی  ایجاد شده در کشور به خاطر انتشار مسائلی همچون فیش‌های حقوقی ده‌ها میلیونی هستیم.

وی توضیح داد: چرا با وجود آنکه بسیاری از مسائل مشخص شده است، اتفاقی صورت نمی‌گیرد؟چرا هر روز باید آسیب‌های اجتماعی چه از نظر کیفی و چه کمی افزایش پیدا کند؟ چرا باید فساد در جامعه ما هر روز گسترش داشته باشد؟ بخشی از این مسائل  به خاطر احساس بی‌مسئولیتی است که مردم پیدا کرده‌اند و البته ناگزیر از این موضوع بودند.

وی در ادامه افزود: البته منتشر کردن تصویر این فیش‌های حقوقی، به نظر من نوعی توطئه علیه دولت است، زیرا فسادهایی که در دولت قبل وجود داشت؛ آنقدر وحشتناک بود که قابل قیاس با این فیش‌ها نیست.

وی ادامه داد: بنابراین نیرویی که می‌خواهد  دولت را از کار بیاندازد، این مسئله را رسانه‌ای کرده است، البته من نمی‌‌گویم؛ نباید به این موضوع پرداخت زیرا این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخودار است که برای حل آن باید اراده‌ای جدی وجود داشته باشد.

کد خبر : ۳۸۲۴۷۸