خبرگزاری کار ایران

تشدید نظارت بر تجهیزات پزشکی از ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۰۸۱

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: این سازمان برنامه‌های ویژه ای برای تشدید نظارت بر تجهیزات پزشکی دارد که از ماه آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو، محمود بیگلر با بین اینکه نظارت برتجهیزات پزشکی با توجه به نقش آنان درحفظ و ارتقای سلامت بیماران و نیز جلوگیری از ورود قاچاق به این عرصه، باید تشدید شود،‌ تاکید کرد: نظارت ، مقوله بسیار مهم و موضوعی حاکمیتی بوده و لازم است کنترل و نظارت های دقیقی بر فرآورده های سلامت محور انجام شود.

بیگلر یادآورشد: نبود نظارت بر بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی می تواند بستر را برای ورود تقلبات و قاچاق در این عرصه هموار و سلامت را تهدید کند.

وی اظهارکرد: هرچه بتوانیم درموضوع نظارت قوی تر وارد شویم مسیر کالاهای قاچاق و تقلبی را نا امن تر می‌کنیم؛ نظارت می تواند با مبارزه با قاچاق به تولید کمک کند و از سوی دیگر نظارت ها موجب می شود تا اقلام تجهیزات پزشکی وارداتی با ضریب اطمینان صد درصدی از سوی بیمار و پزشک مصرف شود.

بالغ بر پنج هزار و 600 واحد توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی درکشور، شناسایی و ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون سهم تولیدکنندگان داخلی در بازارتجهیزات پزشکی 40 درصد است و این رقم درپایان برنامه ششم توسعه باید به 60 درصد برسد.

پیش از این اعلام شده بود که بازارتجهیزات پزشکی در ایران بین 40 تا 50 هزار میلیارد ریال است.

بازار تجهیزات پزشکی جهان در سال 2011 میلادی، 328 میلیارد دلار بوده و درحال توسعه است و پیش بینی می‌شود در سال 2017 به حدود 400 میلیارد دلار برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز