خبرگزاری کار ایران

تولد اولین نوزاد طرح «برکت خانواده» در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۹۲۲

اولین نوزاد طرح «برکت خانواده» در استان مازندران که از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق محروم کشور و به منظور درمان زوج‌های نابارور این مناطق اجرا می‌شود، متولد شد.

به گزارش ایلنا از بنیاد برکت، این نوزاد «امیرحسین» نام دارد و پس از 6سال انتظار فرزنددار شدن، شور زندگی را به خانه‌ی والدین خود محمد و نرگس برد. تمامی هزینه‌های درمان و زایمان این زوج توسط بنیاد برکت پرداخت شده است.

از جمله فعالیت‌های موفق بنیاد برکت در حوزه‌ی پزشکی و سلامت، اجرای طرح «برکت خانواده» برای پوشش هزینه‌های درمان ناباروری زوج‌های نابارور کم‌بضاعت مناطق محروم کشور است. براساس این طرح، بیش از یک‌هزار زوج ساکن مناطق محروم کشور طی برنامه‌ای دو ساله تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند. در این زمینه، کارگروه مشترکی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی شده است تا وظیفه‌ شناسایی و معرفی زوج‌های مذکور به مراکز درمانی طرف قرارداد را بر عهده بگیرد.

تاکنون یک هزار و 980 زوج برای بررسی امکان درمان شناسایی و 842 زوج از این تعداد تحت درمان قرار گرفته‌اند.

ملاک انتخاب زوج‌ها برای درمان ناباروری از طریق این طرح، ساکن بودن در مناطق محروم به ویژه روستایی ، زوج ها در محدوده‌ سنی بین 20 تا 40 سال باشند، باید حداقل یک سال از ازدواج‌ زوج ها برای درمان ناباروری گذشته باشد و در آخر هم زوج‌هایی در اولویت درمان قرار می‌گیرند که قبلاً اقدامی نکرده باشند یا درمان خود را نیمه‌کاره رها کرده باشند.

چندی پیش نیز یک زوج نابارور در مناطق محروم استان خراسان جنوبی صاحب دختری به نام «فاطمه» شدند.

والدین «فاطمه» اهل روستای لانو شهرستان سربیشه‌ استان خراسان جنوبی مدت6سال در آرزوی فرزند بودند و در نهایت با کمک‌های بنیاد برکت برای درمان زوج‌های نابارور از طریق طرح «برکت خانواده» صاحب فرزند شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز