خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان تهران:

اهتمام به وضعیت زندانیان، اولویت اول دستگاه قضاست

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۸۹۵

رئیس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: ما در قوه قضائیه باور داریم که اهتمام به وضعیت زندان و زندانیان باید اولویت اول دستگاه قضا باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ غلامحسین اسماعیلی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: همواره براین باور بودم که به لحاظ وجود مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و همچنین اشخاص سودجویی که به حقوق مردم و جامعه تعدی می‌کنند؛ وجود زندان در تمام حکومت‌ها ضروری است.

وی گفت: نمی‌توانیم حکومت داشته باشیم، اما زندان وجود نداشته باشد. ما نمی‌توانیم زندان را از جامعه حذف کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: اگرچه حبس مجازات افراد قانون‌شکن و هنجارشکن جامعه است، اما باور ما بر این است که عموم مجازات‌ها به خصوص مجازات زندان هدف نیست، بلکه این مجازات به دنبال اصلاح فرد مجرم پس از تحمل مجازات است.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: زندان باید مسیر را برای بازگشت افراد جامعه هموار کند و با اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و... شاهد بهبود رفتار فرد باشیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه باید از مجازات حبس استفاده حداقلی داشته باشیم، تصریح کرد: تسریع در تعیین تکلیف زندانیان همیشه در اولویت قرار داشته و بر این باوریم که باید دقت کنیم که کسی بیش از اندازه تعیین شده در حکم مجازات در زندان باقی نماند و اگر فردی پیش از دوره خاتمه مجازاتش اصلاح شده باشد بتواند از تسهیلات قانون برای آزادی استفاده کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان با اشاره به شغل سخت، زیان‌آور و اثرگذار زندان‌بانی گفت: این شغل به رغم کارکرد آن وجهه‌ای در جامعه ما ندارد و معمولاً خانواده‌ها به خود نمی‌بینند که به طور مثال بگویند؛ پدرم زندان‌بان است، اما این شغل جای تقدیر و قدرشناسی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز