خبرگزاری کار ایران

فانی در دیدار با نمایندگان فرهنگی مجلس مطرح کرد:

کاهش 70 هزار نفری نیروی انسانی به دلیل بازنشستگی

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۱۳۴

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کاهش 70 هزار نفری نیروی انسانی به دلیل بازنشستگی ابراز امیدواری کرد با اتکاء به رویکرد گزینش از بوم برای بوم و استمرار این برنامه مهم شاهد برخورداری مناطق محروم از معلمان و اساتید با تجربه و متخصص در کلاس‌های درس باشیم.

به گزارش ایلنا، علی اصفر فانی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش با عبور از دغدغه های کمی به ارتقاء کیفی برنامه های خود می اندیشید، گفت: به همین دلیل در دولت تدبیر ، کیفیت بخشی به ‌آموزش ها به عنوان یک استراتژی اصلی تعیین شده است.

وزیر آموزش و پرورش هدف از برگزاری این گونه نشست های صمیمی را بهره مندی از فکر واندیشه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان معلم و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای حضور در آموزش و پرورش با بررسی های متعدد بیش از 700 چالش نظام تعلیم وتربیت احصاء گردید که منجر به طراحی و اتخاذ 5 سیاست کلی، سامان دهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت های مردمی، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی، تمرکززدایی و بودجه ریزی عملیاتی گردید.

عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به سیاست سامان دهی نیروی انسانی عنوان کرد: آموزش وپرورش در دو سال اخیر با اجرای این سیاست و علی رغم افزایش 500 هزار نفری جمعیت دانش آموزی و کاهش70 هزار نفری نیروی انسانی به دلیل بازنشستگی، توانست به نحو احسن به سامان دهی نیروی انسانی بپردازد و امیدواریم با اتکاء به رویکرد گزینش از بوم برای بوم و استمرار این برنامه مهم شاهد برخورداری مناطق محروم از معلمان و اساتید با تجربه و متخصص در کلاس های درس باشیم.

فانی توسعه مشارکت های مردمی را به عنوان یک نیاز آموزش و پرورش دانست و افزود: بدون تردید آموزش وپرورش به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست و در همین راستا تلاش کردیم با انعقاد تفاهم نامه های متعدد با دستگاه های برون سازمان ، منابع مالی ومعنوی سایر دستگاه ها را برای رشد کمی و کیفی نظام آموزشی به کار گیریم که توسعه وافزایش پژوهش سراهای دانش آموزی و رشد مشارکت های مردمی بخشی از این دستاوردها بوده است.

فانی با تأکید بر" بودجه ریزی عملیاتی "تصریح کرد: دولت تدبیر و امید علی رغم همه ی تنگناها و مضایق مالی نگاهی ویژه به آموزش و پرورش داشته است به گونه ای که شاهد بودیم،  بودجه این وزارتخانه در این دولت 2 برابر شده  و تا اسفند ماه گذشته میانگین رشد حقوقی فرهنگیان 67.7بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فقط در سال گذشته این وزارتخانه توانسته است بیش از 1580000 متر مربع فضای آموزشی در قالب بیش از 11000 کلاس درس آماده نماید افزود: علی رغم این اقدامات همچنان یک سوم فضاهایی که دانش آموزان در آن درس می خوانند از امنیت کافی برخوردار نیست که ایمن سازی آن همّت و عزم جدّی همه دلسوزان به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را می طلبد و انتظار این است با تصویب پیش بینی سه میلیون دلاری نمایندگان مردم در مجلس قبل توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی  زمینه این ایمن سازی محقق گردد.

فانی اجرایی شدن سند تحول بنیادین را مطالبه مقام معظم رهبری و خواست رئیس جمهور محترم عنوان نمود و گفت: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است که محور همه فعالیت ها وبرنامه های سند تحول بنیادین آموزش وپرورش می باشد.

گفتنی است؛ در این برنامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر در این نشست به بیان دیدگاه های دیگر پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز