خبرگزاری کار ایران

معاون اداری منابع وزارت علوم اعلام کرد:

دانشگاه‌ها می‌توانند به ازای هر عضو هیئت علمی یک کارمند داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۰۳۹

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: نسبت استاندارد و مطلوب تعداد کارکنان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در وزارت علوم تعیین شده است و بر همین اساس، دانشگاهها می‌توانند به ازای هر عضو هیئت علمی یک کارمند داشته باشند.

به گزارش ایلنا، محمد حسین امید در نشست روسای کمیسیون های دائمی هیئت های امنای دانشگاهها گفت: مذاکرات برای تعیین سهمیه جذب نیروی انسانی آموزش عالی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نهایی شده است و با ابلاغ آن، سهمیه مورد نیاز دانشگاهها و موسسات پژوهشی بر اساس نسبت یک به یک توزیع خواهد شد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: چابک سازی  سازمانی و کاهش تشکیلات ستاد وزارت با اجرای برنامه های دولت الکترونیک و برون سپاری خدمات به بخش خصوصی از برنامه های اصلی وزارت علوم است و دانشگاهها می توانند با  برنامه های تشویقی مانند بازنشستگی بیش از موعد و بازخرید تشویقی نسبت به کاهش نیروی انسانی خود اقدام کنند.

وی افزود: ایجاد یا گسترش تشکیلات و شروع طرح های عمرانی جدید نیز در دستور کار امسال وزارت علوم نیست و این وزارت  تنها از آن دسته از طرح های عمرانی حمایت می کند که توسط خیرین آموزش عالی شروع شده باشند.

امید با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه راهبردی و طرح جامع در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گفت : دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم امادگی دارد تا به دانشگاهها در زمینه تدوین صحیح این برنامه ها کمک کند و برنامه ها را از نظر انطباق با اسناد بالادستی، ارزیابی و مشاوره لازم را ارائه دهد.

وی افزود: همه دانشگاهها ملزم هستند در سال جاری حسابداری تعهدی را کامل کنند.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تاکید کرد: سال جاری سال تنوع بخشی به منابع تامین  بودجه دانشگاهها است و دانشگاهها باید تلاش کنند از محل فعالیت های پژوهشی، فروش خدمات آزمایشگاهی ، کارگاهی ، قرارداد با صنایع ، شهریه دانشجویی و .. در آمدهای اختصاصی خودرا افزایش دهند  و از اتکا به بودجه های دولتی بکاهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز