خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) خبر داد؛

یکصد چادر در بهشت زهرا(س) آماده پذیرایی و اسکان زائرین مرقد امام (ره)

کد خبر : ۳۷۷۲۴۶

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از نصب و تجهیز یکصد چادر برای پذیرایی و اسکان زائرین «امام دلها» در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(س) خبر داد.

به گزارش ایلنا، اکبر توکلی با اشاره به اینکه ستاد برگزاری بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در سازمان بهشت زهرا(س) با برنامه ریزی یکساله و شناسایی بیش از سی و هفت مورد کارعملیاتی؛ جانمایی و آماده سازی زیرساخت‌های لازم ویژه پذیرایی از زائرین حضرت امام خمینی(ره) را فراهم کرده است.

توکلی افزود: در آستانه برگزاری مراسم ارتحال امام راحل تجهیز ستاد دائمی شهرداری تهران جهت برگزاری مراسم های ارتحال انجام شده است تا برای پذیرایی و ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتاقان امام خمینی(ره) آمادگی و انسجام بیش از پیش ایجاد شود.

وی با اشاره به جانمایی و تحویل پهنه‌های تعیین شده به هریک از مناطق ۲۲ گانه شهرداری توسط رییس ستاد ارتحال شهرداری تهران در محوطه ای به وسعت ۲۰۰۰ هکتار افزود: یکصد چادر ویژه اسکان زائرین سراسر کشور در پهنه های تعیین شده حرم مطهر نصب شده اند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در تشریح اقدامات این سازمان برای بیست و هفتمین سالگرد ارتحال «امام دلها» گفت: طرح نسیم بهشت با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران در این ایام اجرا خواهد شد.

توکلی ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در ۶ نقطه محوطه حرم، قطعات شهدا و سازمان بهشت زهرا(س) جانمایی شده است که برای هر سرویس بهداشتی ۲۰۰ چشمه ای ۶۰هزار لیتر آب و برای سرویس های ۵ و ۶ نفره ۱۲۰ هزار لیتر آب ذخیره شده است. همچنین یک هزار مترمکعب مخازن ذخیره آب جهت سرویس های بهداشتی ثابت، موقت و اضطراری در ۱۸ نقطه نصب شده است.

وی برپایی شش فرهنگسرای معاونت فرهنگی و اجتماعی در پهنه های سازمان بهشت زهرا(س) و حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) را یکی دیگر از اقدامات این سازمان در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال «امام دلها» خواند و افزود: هماهنگی های لازم با اورژانس، هلال احمر، پلیس راهور ناجا، نیروی انتظامی، آتش نشانی، بسیج، سپاه و ... در جهت استقرار و همکاری در برگزاری این مراسم انجام شده است ، همچنین بیمارستان رایگانی جهت ارائه خدمات درمانی توسط شهرداری تهران دایر خواهد شد.

توکلی با اشاره به برپایی ۸ ایستگاه صلواتی سازمان بهشت زهرا(س) در قطعات مطهر شهدا برای این ایام تصریح کرد: توزیع بسته های پذیرایی در بعد از ظهر روز ۱۴ خرداد ماه و همچنین صبح روز ۱۵ خرداد ماه ( فردای مراسم) جهت پذیرایی از زائرینی که از سایر استانها آمده اند انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) تشکیل کمیته های راهنمای زائر به دو زبان انگلیسی و عربی از میان پرسنل بهشت زهرا(س) از برجسته ترین اقدامات این سازمان برای ایام برگزاری سالگرد ارتحال امام دلها خواند و ادامه داد: تیم موتور سواری جهت راهنمایی زائران جامانده از کاروان تشکیل شده است که در این ایام به زائرین کمک خواهند کرد. همچنین پرچم های رنگی ۷۰ متری جهت راهنمایی و موقعیت یابی زائران نصب شده است.

وی افزود: طراحی، اجرا، چاپ و تکثیر نقشه حرم مطهر بر اساس تقسیم بندی پهنه ها و محیط های تحت نظارت شهرداری ها ی مناطق و سازمان های تابعه شهرداری تهران و نصب بنر نقشه و بومهای بزرگ تبلیغاتی در محوطه ۷۵۰ هکتاری سازمان بهشت زهرا(س) و حرم مطهر امام خمینی (ره) از دیگر اقداماتی است که برای راهنمایی و موقعیت یابی زائرین انجام شده است.

بر اساس گزارش ستاد بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در شهرداری تهران، توکلی به آماده سازی آب نماها، آماده سازی خدمات شهری، فضای سبز و زیباسازی محوطه ۷۵۰ هکتاری سازمان و حرم مطهر امام خمینی (ره) برای برگزاری این مراسم اشاره کرد و افزود: اقلام اولیه مورد نیاز ایستگاه های صلواتی قطعات شهدا از جمله چای، شکر، شربت، یخ و... تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است تا در روز ارتحال امام راحل از زائرین «امام دلها» پذیرایی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز