خبرگزاری کار ایران

ربیعی خبرداد:

شناسایی 200 هزار زن و کودک در معرض سوءتغذیه در کشور

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۲۳۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از سیاست‌های دولت را برطرف کردن فقر غذایی در کشور عنوان کرد و گفت: 200 هزار نفر زن و کودک در معرض سوء تغذیه در کشور شناسایی شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، علی ربیعی در مراسم اختتامیه دهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت حضور یافته بود، در مورد سابقه حضورش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: نسبت خود با گیلان را نوستالژیک می‌دانم و از اواخر سال 61 در این استان حضور داشتم.

وی ادامه داد: هر گاه یاد شهدا به ویژه شهید سیرتی و کریمی می‌افتم گوشه چشمانم تر می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سالهای اول انقلاب بهترین سالهای زندگی من بوده است، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب حقوق را روی میز می‌گذاشتند و به اندازه نیاز خود بر می‌داشتیم اما بسیار پر امید و با نشاط بودیم.

وی با اشاره به اینکه خاطرات آن سال‌ها فراموش شدنی نیست، گفت: آن دوران سال‌های جنگ و پر امید بود و بسیار سخت پشت سر گذاشته شد.

ربیعی با اشاره به اینکه گیلان برای بنده خاطرات اوایل انقلاب است، یادآور شد: اگر امروز در منطقه نقطه ثبات هستیم به برکت خون شهدا و رهبری مقتدرانه امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی گفت: امروزه در دولت تدبیر ما باید بتوانیم زندگی مردم را تغییر دهیم و جامعه را به ثبات اقتصادی ، اجتماعی و حتی روانی رسانده و توسعه معناداری را تعریف کنیم  به طوری که توسعه زندگی مردم را ارتقا دهیم و ساختارهای عقلانی متلاشی شده و بی‌اخلاقی‌های رواج یافته را مرتفع کنیم و شرایط تاریخی زیرساخت‌های کار را برای دولت آینده نیز فراهم آوریم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هزینه عزتی که جامعه پرداخت کرده ، یعنی دستاورد برجام را باید حفظ کنیم، اضافه کرد: باید از این شرایط تاریخی به‌گونه‌ای عبور کنیم که نقطه خوبی برای دولت‌های آینده بگذاریم.

وی هدایت جامعه به طرف آرامش را ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیاز جامعه ایران آرامش است.

ربیعی افزود: سال‌های گذشته با کسری 65 درصدی رشد و تورم 40 درصدی مواجه بودیم و اشتغال صفر را تجربه کردیم.

وی با اشاره به اینکه باید رشد بهبود زندگی مردم و فقرزدایی را در کشور تجربه کنیم، یادآور شد: در مدت دو سال گذشته در مجموع رشد چهار درصدی اقتصادی را در کشور تجربه کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برای عبور از وضعیت کنونی سه محور اصلی را در برنامه داریم.

وی محور نخست را نیاز به سخت‌کوشی بیش از گذشته دانست و گفت: دومین موضوع اینکه نیاز به عقلانیت داریم و سومین محور، مدارا است.

ربیعی اتمام پروژه‌های نیمه تمام را از برنامه‌های دولت عنوان کرد و یادآور شد: دولت روحانی حزبی و جناحی نیست و این دولت از نیاز اجتماعی شکل گرفته است.

وی ویژگی حجت‌الاسلام روحانی را ایجاد ائتلاف بزرگ در کشور عنوان کرد و افزود: امروز دولت، ائتلافی برای کارهای بزرگ در کشور تشکیل داده و به دنبال ایجاد انسجام است.

وزیر کار، دولت روحانی را مطیع‌ترین دولت نسبت به منویات مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: دولت برنامه‌های خود را در سه محور سیاست خارجی، رفاه و رشد اقتصادی در دست اقدام دارد.

ربیعی با بیان اینکه افراط و تفریط را مضر می‌دانیم و دولت به دنبال کسب منفعت در عرصه بین‌المللی است، متذکر شد: دولت تلاش می‌کند اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی در عرصه بین‌المللی را کم کند و امروز دنیا بین اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام داعشی تفاوت قائل شده است.

وی یکی از سیاست‌های دولت را برطرف کردن فقر غذایی در کشور عنوان کرد و گفت: 200 هزار نفر زن و کودک در معرض سوء تغذیه در کشور شناسایی شدند.

وی افزود: بیمه درمان فقرا و روستاییان و بیمه فراگیر اجتماعی از جمله برنامه های سیاست رفاهی دولت است.

وی با اشاره به اینکه 170 هزار نفر کودک در کشور به مدرسه نمی‌روند و شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های دولت از بین بردن فقر درمانی است.

وی تصریح کرد: سیاست دولت متکی بر توانمندسازی بوده و به دنبال ثبات اقتصادی در کشور است.

ربیعی با اشاره به اینکه حوزه رفاه باید یکپارچه دیده شود، یادآور شد: امسال به دنبال تحقق رشد پنج درصدی اقتصادی در کشور هستیم.

وی با اشاره به عدم پرداخت یارانه به داروهای غیرضروری مانند داروهای زیبایی افزود: یارانه این قبیل از داروها باید حذلف شده و تدوین راهنماهای بالینی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

اىن اجلاس در هتل کادوس رشت برگزار شد و در اىن سفر اسماعىل خلىل زاده؛ ناىب رییس اتاق تعاون ایران و رییس اتاق تعاون تهران، وزىر تعاون،کار و رفاه اجتماعى را همراهى مى‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز