خبرگزاری کار ایران

طالبیان:

همکاری کشورهای منطقه در حفاظت از میراث ناملموس استثنایی بود

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۰۵۵

سومین نشست عادی شورای حکام مرکز مطالعات منطقه ای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی تحت نظارت یونسکو، عصر روز گذشته به پایان رسید. محمد حسن طالبیان رئیس شورای حکام مرکز میراث فرهنگی ناملموس همکاری کشورهای منطقه را ظرفیت سازی و فعالیت های مشترک را تجربه‌ای استثنایی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، عصر روز گذشته سومین نشست عادی شورای حکام پس از ارائه گزارش فعالیت های یک سال اخیر و تصویب برنامه و رویکردهای جدید در حوزه میراث فرهنگی ناملموس به کار خود پایان داد.

«محمد حسن طالبیان» رئیس شورای حکام مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی، در مراسم اختتامیه این اجلاس گفت: نشست های سالانه مرکز منطقه ای میراث فرهنگی ناملموس، به همگرایی و وفاق کشورهای منطقه کمک بسیاری می کند. به طوری که در دو سال اخیر فضای بسیار نزدیکی میان کشورها ایجاد شده و فعالیت های مرکز بسیار منسجم و دقیق پیش رفته است.

او گفت: از آنجایی که میراث فرهنگی ناملموس فراتر از مرزهای سیاسی حرکت می کند و فرهنگ نیز هیچ محدودیتی ندارد آمادگی خود را در تمامی زمینه های فرهنگی اعلام می کنم.

طالبیان تاکید کرد: تجربه ثبت جهانی نوروز درسی بزرگ و استثنایی بود. چراکه ثبت این میراث ارزشمند نشان داد که فعالیت های مشترک با کشورهای همسایه چقدر می تواند زمینه ای برای افزایش آگاهی باشد.

طالبیان در مقام نماینده دولت و معاون میراث فرهنگی کشور در حضور نمایندگان عضو مرکز مطالعات منطقه ای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس اسیای مرکزی و غربی، آمادگی خود را برای همکاری در پرونده های مشترک طبیعی، تاریخی، مرمت و همچنین موزه ها اعلام کرد.

به گفته رئیس شورای حکام دفتر منطقه ای میراث فرهنگی ناملموس، هرگونه فعالیت و همکاری در زمینه میراث ناملموس، موجب وفاق بیشتر میان مردم و مرکز و زمینه ساز دیالوگ فرهنگی خواهد شد.

در این میان نمایندگان و اعضا سومین نشست عادی شورای حکام، نظرات و پیشنهادات خود را برای ارتقاء میراث فرهنگی ناملموس اعلام کردند.

در پایان نیز محمد حسن طالبیان به همراه استر کیش لاروش رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران از اعضای نشت و شرکت کنندگان این مراسم تقدیر کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز