خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال احمر:

امدادگران هلال احمر برای نجات جان انسان‌ها از جان مایه گذاشتند

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۰۹۹

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جراحان و امدادگران هلال احمر در هشت سال دفاع مقدس با به خطر انداختن جان خود و حضور در خط مقدم جبهه باعث کاهش تلفات رزمندگان شدند، گفت: کادر درمانی و امدادگران هلال احمر برای نجات جان انسان ها از جان مایه گذاشتند.

به گزارش ایلنا از جمعیت هلال احمر، سید امیرمحسن ضیائی در همایش «یک نفس همدلی یک دنیا صلح» که در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) و آزادسازی خرمشهر افزود: رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس خرمشهر را آزاد کردند و صلح و آرامش امروز مرهون تلاش و رشادت شهدایی است که اکنون در میان ما نیستند اما یاد، نام و خاطره آنها برای همیشه زنده است.

وی به تاریخچه صلیب سرخ و هلال احمر اشاره کرد و گفت: بیش از 150 سال قبل فردی که در جنگ با مجروحان و کشته های بسیاری مواجه شد که اجازه رسیدگی به مجروحان از سوی طرفین جنگ داده نمی شد که این حرکت این فرد را بسیار متاثر کرد، به گونه ای که «هانری دونان» با بازگشت به شهر خود از روی فطرت انسانی نهضتی به عنوان صلیب سرخ و هلال احمر ایجاد کرد که در حال حاضر بیش از ١٩٠ کشور در دنیا به این نهضت پیوسته و اصول اهداف آن را پذیرفته اند.

ضیایی به جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد و شبکه داوطلبی کشور اشاره کرد و ادامه داد: بزرگترین سازمان بشردوستانه کشور مبتنی بر خدمات داوطلبانه فعالیت می کنند که این نشانی از اهتمام مردم به فعالیت های بشردوستانه است.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر ایران بیش از 94 سال است که به نهضت صلیب سرخ و هلال احمر پیوسته و قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی خدمات بسیار خوبی را به مردم ارائه کرده است.

به گفته ضیائی، اسلام از نظر حقوق بشردوستانه بسیار غنی است و در جنگ ها اکیدا توصیه کرده که به زنان و کودکان آسیبی وارد نشود.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه یکی از افتخارات جمعیت هلال احمر همکاری نیروهای جوان با این جمعیت است، افزود: جوانان نیروهایی پرافتخار، نوآور، جسور و متفکر هستند که می توان از توانمندی ها و پتانسیل های موجود در آنها به نحو مطلوب در جمعیت هلال احمر استفاده کرد.

وی تاکید کرد: به عنوان عضوی از نهضتی بشردوست از حضور جوانان استفاده مطلوب خواهیم کرد و جمعیت هلال احمر اهداف بلندی را دنبال می کند که جوانان و دانشجویان این مرز و بوم می توانند در تجلی این اهداف بلند گام بردارند.

ضیایی به وجود چهار میلیون دانشجو در دانشگاه های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: تمامی دانشجویان می توانند در قالب کانون های دانشجویی به اجرای پروژه های مثمرثمر بپردازند و در گسترش شبکه ای این کانون ها گام بردارند.

** خانواده شهدا و جانبازان سفیران صلح هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز گفت: خانواده شهدا و جانبازان سفیران صلح هستند که با رشادت ها و ایثار خود صلح پایدار را برای کشور به ارمغان آوردند.

علی اصغر پیوندی ادامه داد: آنچه صلح را مستمر می کند اقتدار کشور است که این اقتدار باید از نظر علمی، نظامی، سیاسی و اجتماعی ترسیم شود که در این میان دانشگاه ها در ایجاد اقتدار علمی نقش اساسی دارند.

وی جامعه پزشکی و نظام سلامت را موجب پایداری صلح دانست و افزود: در ایران تلاش شده تا کمک های شایسته ای برای برقراری صلح انجام شود که جامعه دانشجویی به خاطر آزادی خواهی و عدالت محوری نقش پررنگی را در تداوم صلح داشته است.

همایش «یک نفس همدلی یک دنیا صلح» به مناسبت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر به مدت یک روز در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز