خبرگزاری کار ایران

اوحدی خبر داد:

آخرین رایزنی با عربستان فردا انجام می‌شود/ تفتیش وسایل بانوان و روحانیون پذیرفتنی نیست

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۹۸۷

رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: مذاکره هیات ایرانی با عربستان که فردا برگزار می‌شود، آخرین تلاش ایران برای حضور زائران ایرانی در عربستان و اقامه حج تمتع ۹۵ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید اوحدی دقایقی پیش در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در شبکه خبر اعلام کرد: آخرین نشست هیات ایرانی به منظور آخرین رایزنی‌ها با عربستان درباره حج تمتع 95 فردا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع روادید زائران ایرانی که به عنوان یکی از 11 موارد پیگیری شده از جانب ایران، حل شده است، افزود: امیدواریم در آخرین دور مذاکرات تغییر رفتاری در عملکرد مسئولان عربستانی نسبت به پذیرش زائران ایرانی به وجود بیاید.

رییس سازمان حج و زیارت تضمین امنیت زائران ایرانی از سوی عربستان را یکی از شروط اساسی ایران عنوان کرد و گفت: حفظ حرمت و عزت زائران ایرانی باید حفظ شود؛ چرا که در دور‌ه‌های قبل شاهد رفتارهای سلیقه‌ای با زائران ایرانی بودیم به طوری که بعضا وسایل بانوان و روحانیون ما تفتیش می‌شد.

اوحدی در ادامه تاکید کرد: این مذاکره، آخرین منزلگاه تلاش ایران برای حضور زائران ایرانی در عربستان و اقامه حج تمتع 95 است.

وی در پاسخ به این سوال که احتمال دارد؛ عربستان به دنبال خرید وقت برای عدم انجام حج از سوی ایران باشد،گفت: ممکن است؛ آنها به دنبال خرید زمان باشند، اما ما به عنوان سازمان حج و زیارت وظیفه داریم، نسبت به تحقق احکام الهی تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز