خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حوزه ریاست سازمان ثبت احوال کشور خبر داد:

ثبت احوال در برخی بیمارستان‌ها شناسنامه آنلاین صادر می کند

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۲۷۰

مدیرکل حوزه ریاست سازمان ثبت احوال کشور گفت: ثبت احوال در بیمارستان‌هایی که بیش از 25 موالید دارند مستقر است و شناسنامه آنلاین صادر می‌کند.

به گزارش ایلنا، سیف‌الله ابوترابی در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با ابلاغ سیاست و تصویب شورای فرهنگ عمومی، شورای راهبردی جمعیت شکل گرفته است که دبیری آن را ثبت احوال استان‌ها بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: با شناسایی دقیق چالش‌های نخبگان جامعه، چشم‌انداز مناسبی در برنامه‌های حوزه جمعیت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه بسیاری از دختران و پسران کشور از سن ازدواج گذشته‌اند، خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج در پسران 28 و در دختران 23.8 سال است. این آمار براساس مناطق جغرافیایی و سطح زندگی اقتصادی در کشور متفاوت است؛ به طوری که در کلان شهرها سن ازدواج پسران 31.7 و دختران 27.2 سال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در تهران نیز سن ازدواج در شمال شهر برای پسران 32.4 و دختران 29 سال ثبت شده است، اظهار کرد: آمار ازدواج کشور برای سال گذشته در مقایسه با سال 93 حدود 5.4 درصد رشد داشته است.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان ثبت احوال کشور یادآور شد: در سال گذشته بر اساس آمار 685 هزار واقعه ازدواج به ثبت رسید که سن 86.3 درصد از پسران بین 19 تا 34 سال و سن 88.3 درصد از دختران بین 13 تا 31 سال بود.

وی با بیان اینکه تعداد دختران و پسران در آستانه ازدواج کشور ۱۱ میلیون نفر است، گفت: براساس آمار، موالید در مناطق مرزی 1.5 درصد از میانگین کشوری بیشتر است به طوری که نرخ موالید در این مناطق به 3.7 درصد رسید.

ابوترابی میانگین نرخ رشد موالید کشور را در سال گذشته 2.3 درصد اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال 93 این میزان حدود 1.9 درصد با کاهش روبه‌رو شد.

به گفته وی در سال گذشته یک میلیون و 580 هزار نوزاد متولد شدند که 10 هزار نوزاد متولد سال 94 مربوط به زوج‌های ایرانی مقیم خارج کشور هستند.

وی از طلاق به عنوان یکی از دلایل چالش‌برانگیز برای کاهش نرخ موالید در سطح کشور ذکر و اظهار کرد: براساس آخرین آمار ثبت احوال کشور، جمعیت ایران به 80 میلیون نفر رسیده است که سه میلیون و 200 هزار نفر از این جمعیت در مازندران زندگی می‌کنند.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: با توجه به وجود 11 میلیون جمعیت جوان که هرگز ازدواج نکرده‌اند در زمینه تحکیم و توانمندسازی بنیان خانواده باید برنامه‌هایی برای جلوگیری از وقوع طلاق اجرا شود و در این میان سبک زندگی اصیل اسلامی موثر است.

ابوترابی در پایان بر اجرای سیاست‌های کلی جمعیت و برنامه‌های آن تاکید کرد و گفت: اجرایی کردن سیاست‌های کلی جمعیت و همسویی جدی دستگاه‌ها با آن می‌تواند گامی موثر در این زمینه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز