خبرگزاری کار ایران

صالحی امیری در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه‌ها:

عدم توجه به سرمایه‌های فرهنگی یکی از مشکلات اصلی کشور است

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۲۴۴

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی عدم توجه به سرمایه های فرهنگی را یکی از مشکلات اصلی کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صالحی امیری در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی با اشاره به اینکه قصد دارد از حوزه مطالعات و مدیریت فرهنگی به بحث موزه‌ها و موزه‌داری بپردازد، گفت: مهم‌ترین کارکرد فرهنگ هویت‌سازی است و موزه‌ها نشانگر هویت و شناسنامه ملی ما هستند. همانطور که شناسنامه سند هویتی ما است؛ موزه‌ها نیز هویت‌بخش ملت هستند. 

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی اظهار کرد: فرهنگ در جامعه با ریشه‌های تاریخی خود تبلور می‌یابد و موزه‌ها از این منظر پل ارتباطی میان گذشته و آینده هستند. 

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی ما عدم توجه به سرمایه های فرهنگی است که خود این امر از گسست فرهنگی ناشی می‌شود. بنابراین اولین و مهم‌ترین گام برای تعالی فرهنگی چگونگی پاسخ به این گسست فرهنگی است. 

صالحی امیری افزود: برخی معتقدند ایران جامعه کوتاه‌مدت است به همین علت نیز تغییرات در آن کوتاه‌مدت رخ می‌دهد و در مطالعات اجتماعی نیز از مفهوم دهه استفاده می‌کنیم؛ بنابراین موزه‌ها می‌تواند؛ پاسخ روشنی برای کاهش این شکاف باشند. 

وی تاکید کرد: موزه‌ها نگهبانان ریشه‌های فرهنگی جامعه‌ هستند و می‌توانند ابزار لازم برای تبادل و غنی‌سازی فرهنگی را ایجاد کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز