خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

ادعا می‌کنم هیچ دانش‌آموزی بدون مدرسه و امکانات از تحصیل محروم نمانده است

وزیر آموزش و پرورش مدعی شد در سراسر کشور هیچ دانش‌آموزی بدون مدرسه و امکانات از تحصیل محروم نمانده است.

به گزارش ایلنا، علی اصغر فانی عصر امروز در نشست شورای اداری شهرستان‌رفسنجان گفت: ادعا می‌کنم در سراسر کشور هیچ دانش‌آموزی بدون مدرسه و بدون امکانات از تحصیل محروم نمانده است.

وی افزود: حدود 400 هزار دانش آموز شبانه‌روزی در کشور داریم که در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند و امکانات، تخت، پتو و تغذیه آنها توسط خیرین تأمین می شود. آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه کشور است و بیش از 13 میلیون دانش آموز در 105 هزار مدرسه داریم که در دورترین نقاط کشور مدرسه وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: یک میلیون معلم به این دانش آموزان تدریس می‌کنند و با احتساب والدین که 26 میلیون نفر هستند می‌توان گفت آموزش و پرورش حدود 40 میلیون نفر مخاطب دارد. امروز در دنیا سرمایه اصلی را منابع انسانی یاد می‌کنند لذا به تعبیر بانک جهانی، سه سرمایه شامل سرمایه های انسانی، سرمایه‌های طبیعی و سرمایه‌های فیزیکی مطرح است اما کشوری توسعه یافته است که نیروی انسانی متفکر بیشتری داشته باشد.

وی گفت: اقتصاد دانش‌بنیان یکی از اصول اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد دانش‌بنیان به سرمایه انسانی و انسان فکور نیاز دارد و آموزش و پرورش زیرساخت سرمایه انسانی کشور را تأمین می کند.

فانی به برخی دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در این دولت ارتباطات بین المللی برای ایران ایجاد شد و در بسیاری از مذاکراتی که با کشورهای جهان انجام می‌شود حضور ایران اسلامی به عنوان کشوری تعیین کننده و سرنوشت‌ساز است. طرح تحول نظام سلامت یکی دیگر از دستاوردهایی است که با اجرای این طرح مردم به راحتی می‌توانند با هزینه‌های کم به درمان بیماری‌های حتی صعب‌العلاج و جراحی‌ها بپردازند.

وی متذکر شد:‌ برگرداندن آرامش و ثبات داخلی یکی دیگر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است به گونه‌ای که سال‌های 91 و 92 بی ثباتی در قیمت‌ها و رشد روز افزون قیمت برخی اقلام مردم را کلافه کرده و تصمیم گیری برای سرمایه گذاران سخت شده بود. یکی از کارهای این دولت برگرداندن آرامش به ملت و سرمایه گذاران بود که می خواستند در کشور سرمایه گذاری کنند.

وی همچنین کاهش تورم از حدود 42 درصد به حدود 12 درصد را یکی دیگر از کارهای مهم دولت یازدهم دانست و گفت: رئیس‌جمهوری قصد دارد این نرخ تورم را تک‌رقمی کند و در بخش رکود اقتصادی می‌توان گفت تا حدودی از این رکود خارج شدیم. امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است و امیدواریم با عملی شدن این سیاست‌ها توسط تیم اقتصادی دولت با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور بتوانیم زمینه های حرکت به سوی اقتصاد پویا را شاهد باشیم.

کد خبر : ۳۶۹۹۵۷