خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

مقابله با خشونت علیه محیط زیست ضرورتی برای توسعه پایدار است

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۳۱۹

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: برای دستیابی به توسعه پایدار باید با خشونت علیه محیط زیست مقابله شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در اولین سمینار مشترک ایران و ژاپن با عنوان زنان، صلح و توسعه پایدار گفت: دولت یازدهم فرصت استثنایی برای برقراری پیوند میان توسعه پایدار، حکمرانی مطلوب و به ویژه نقش زنان پس از تصویب اهداف توسعه پایدار در عرصه جهانی به وجود آورده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که توجه به نقش زنان در حفاظت از محیط زیست بسیار مورد توجه است این مسئله به صورت یک راهبرد در ابعاد مختلف در چند زمینه اجرا شده است که یکی از آن‌ها با همکاری ژاپن در زمینه توان‌افزایی زنان روستایی اطراف دریاچه ارومیه و آموزش کشاورزی سازگار با تغییر اقلیم و کشاورزی پایدار به آن‌ها بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بارندگی‌های خوب در شمال غرب کشور اظهار کرد: علاوه بر آن تامین حقابه دریاچه با لایروبی مسیل‌ها، تغییر روش آبیاری و غیره سبب شده است که امروز شاهد افزایش ۴۰ سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته باشیم که در این امر زنان بسیار موثر بوده‌اند.

ابتکار اظهار کرد: ما همچنین در ارتباط با توان‌افزایی زنان در توسعه برنامه‌های کارآفرینی سبز و توان‌افزایی زنان در مشاغلی که به اهداف توسعه و حفاظت محیط‌زیستی بیانجامد نیز پرداخته‌ایم.

ابتکار با تاکید بر اینکه نقش زنان در تحقق اهداف توسعه پایدار نمی‌تواند؛ نادیده گرفته شود، گفت: زنان نقش مهمی به عنوان پرورش‌دهنده انسان‌ها در خانواده دارند. همچنین نقش زنان در حفاظت از اکوسیستم نباید نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به خاطره‌ای در استان گلستان مبنی بر اینکه یک شکارچی حیات وحش به دلیل درخواست دختر جوانش برای همیشه از شکار دست کشید، اظهار کرد: در اینگونه موارد همه بر نقش این دختر جوان و تاثیر او به عنوان یک زن که از روحیه جوانی برخوردار است؛ اشاره کردند.

معاون رئیس‌جمهور همچنین در ادامه با اشاره به اینکه نیاز به استخدام افراد تحصیلکرده و جوان در کنار افراد باتجربه قدیمی وجود دارد، گفت: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که در چند دهه اخیر تجاوزهای نظامی سبب به وجود آمدن تروریسم، تخریب جوامع و تخریب اکوسیستم و طبیعت شده است. بنابراین همانطور که رئیس‌جمهور ما مسئله جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری را مطرح کردند نیاز است که در سطح بین‌المللی در این زمینه ابتکاراتی داشته باشیم.

وی در پایان افزود: جنگ، درگیری‌های مسلحانه و خشونت مخرب اکوسیستم هستند و برای تحقق صلح و توسعه پایدار نیاز است که با همه اشکال خشونت بویژه خشونت علیه محیط زیست مقابله شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز