خبرگزاری کار ایران

در دیدار رحمانی فضلی و شان موگام مطرح شد؛

آغاز همکاری‌های ایران و سنگاپور در زمینه مبارزه با مواد مخدر و مقابله با پولشوئی

وزیر کشور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در دیدار با وزیر امور داخله سنگاپور بر آغاز همکاری های دوجانبه در زمینه مبارزه با مواد مخدر و روانگردانها و مقابله با پولشوئی تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، در ملاقات صبح امروز (پنجشنبه) رحمانی فضلی وزیر کشور و "شان موگام"، وزیر امور داخله سنگاپور، توافق شد تا با توجه به دیدگاه ها و سیاست های راهبردی مشترک ایران و سنگاپور در عرصه های مختلف مبارزه با مواد مخدر، زمینه همکاری های رسمی دو کشور در این راستا، از طریق دو وزارت خانه کشور ایران و سنگاپور تدارک و تمهید گردد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان در این دیدار، ضمن اشاره به توفیقات ایران در زمینه کشف انبوه مواد مخدر و درمان معتادان، اظهار داشت: اگرچه جمهوری اسلامی ایران با کشف و ضبط حدودا (٤٠ ) درصد از مواد افیونی جهان، در رتبه نخست کشورهای موفق دنیا در زمینه کشف مواد قرار دارد و با ایجاد و راه اندازی چند هزار مرکز درمان و کاهش اسیب توانسته است درصد قابل توجهی از معتادان را تحت پوشش برنامه های درمانی و کاهش اسیب قرار دهد، اما با توجه به ماهیت این پدیده، بایستی ضمن حفظ و تقویت برنامه های مؤثر مقابله ای و درمانی، اولویت نخست فعالیت ها و تمرکز ظرفیت های موجود را ، بر طراحی و اجرای برنامه های موفق پیشگیری از اعتیاد، با هدف ممانعت از گرایش افراد سالم جامعه به مصرف مواد معطوف نمود.

شان موگام وزیر کشور سنگاپور نیز ضمن اشاره به این نکته که کشورش از حیث حاکمیت قانون و ارائه خدمات بهداشتی در ردیف کشورهای موفق جهان قرار دارد گفت: ما نیز همچون جمهوری اسلامی ایران با طرح قانونی سازی مواد مخدر مخالفیم . راهبرد مبارزه با مواد مخدر در سنگاپور، بر دو حوزه اصلی مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کمک به سومصرف کنندگان و حمایت های مالی از انان (بویژه جوانان معتاد) ، برای ترک اعتیاد متمرکز است.

در پایان این نشست، وزرای کشور ایران و سنگاپور ضمن تاکید بر ضرورت شناسایی و ردیابی منابع مالی قاچاقچیان و مقابله همه جانبه با پولشوئی ، توافق نمودند تا کمیته مشترک کارشناسی دو کشور، به منظور بررسی زمینه همکاری های دو جانبه و تدوین یادداشت تفاهم مورد نظر تشکیل گردد.

کد خبر : ۳۶۳۶۸۳