خبرگزاری کار ایران

حیدرزاده مطرح کرد:

توجه به اقتصاد مقاومتی در حوزه HSE

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۹۸۹

نخستین همایش ملی محیط زیست با رویکرد HSE با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران در سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمد هادی حیدرزاده؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و رئیس شورای سیاستگذاری این همایش در اولین جلسه همایش ملی محیط زیست که صبح امروز در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: شاید اولین موضوعی که در سازمان‌ها و شرکت‌ها با آن مواجه هستیم، نوعی سردرگمی و بلاتکلیفی است که علت آن طوفان و حجم بالایی از استانداردها و ساختارهایی است که یکباره به طرف سازمان ها ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه توجه به کارآمدی HSE در حوزه های مختلف سازمانی اهمیت ویژه ای داشته و تولی گری مدیران HSE در پیگیری های سازمانی باید کاملا مشخص باشد، افزود: در بسیاری از  سازمان ها شاهد این موضوع هستیم که حوزه بسیار مهم و اساسی محیط زیست در مبحث ایمنی مطرح شده و اساسا کمتر به مقولات زیست محیطی در داخل صنعت توجه می شود.

حیدرزاده ادامه داد: یکی از مباحث مهم در حوزه HSE ایجاد سامانه مدیریت یکپارچه است و در این امر بررسی این موضوع که مدیریت یکپارچه کارآمد بوده یا تنها وجود یک ساختار با عنوان HSE کفایت می کند، حائز اهمیت است.

وی در بخشی از سخنان خود به موضوع آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت: البته بستر  بسیاری از بی برنامگی ها در سطح کشور عدم توجه به آمایش سرزمین است که همواره این موضوع در سال های پیش مغفول باقی مانده است.

رئیس شورای سیاستگزاری همایش ملی محیط زیست گفت: یکی از اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست، توجه به ساختار و رویکرد HSE بوده و بر اساس تصمیمات سازمان، واحد HSE باید در کلیه پروژه ها ایجاد گردد و از این پس کلیه گزارش های ارزیابی در طول برنامه اجرایی پروژه ها باید توسط واحد HSE صورت پذیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: این همایش می تواند به سند جدیدی در حوزه HSE محیط زیست کشور دست یابد.در این راستا اسناد جدید می تواند نقشه راه خوبی در مباحث اجرایی بهداشت ایمنی و محیط زیست در سازمان ها باشد.

حیدرزاده در ادامه به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست و از طرفی شعار نام گرفته توسط معظم له در سالجاری اشاره کرد و  بیان داشت: یکی از محور های مهم این همایش می تواند اقتصاد مقاومتی و HSE باشد که در این خصوص کاهش ریسک ها و کاهش هزینه های گزاف و بیهوده در حوزه HSE می تواند در مسیر دستیابی به اقتصاد مقاومتی کمک شایانی نماید.

وی با اشاره به لزوم بررسی راهکارهای ارتقای فرهنگ در حوزه محیط زیست تصریح کرد: قطعا بررسی راهکارهایی  در جهت توجه به فرهنگ بهداشت، ایمنی و بخصوص محیط زیست می تواند منجر به ارائه مدل های مناسب در حوزه HSE در سازمان هاشود.

در ادامه این نشست مجتبی اردستانی رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران با اشاره به اینکه مقوله محیط زیست از زمان شهر نشینی و صنعتی شدن رویکرد جدید پیدا کرد، گفت: در حال حاضر اسناد مناسبی در حوزه HSE وجود دارد و رویکرد های نوینی می تواند شکل بگیرد که مجموعا به حوزه محیط زیست و کاهش آلاینده ها کمک شایانی نماید.

وی با بیان اینکه همواره همایشها می تواند آخرین دستاوردها و یافته های علمی را در آن حوزه تشریح و تبیین نماید، افزود: یکی از اهداف این همایش ایجاد زمینه های لازم برای دستیابی به شاخصه های توسعه پایدار و ارائه مدل هایی در بررسی نقش فاکتورهای انسانی در ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست می باشد.

رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و رئیس همایش ملی محیط زیست همچنین خاطرنشان کرد: در حاشیه این همایش  کارگاههای آموزشی با مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و با صدور گواهینامه های مربوطه برگزار خواهد شد که می تواند در ارتقاء سطح علمی و آموزشی این همایش اثرگذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز