خبرگزاری کار ایران

صابری نیا:

۸۵ هزار تن در لرستان با کمبود آب آشامیدنی مواجه‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۹۲۸

رئیس اورژانس کشور گفت: حدود 85 هزار تن در استان لرستان با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه‌اند و مهم ترین نگرانی وزارت بهداشت انتقال بیماری‌ها از طریق آب آلوده و تامین آب سالم برای پیشگیری از بیماری‌های یاد شده در مناطق سیل زده است.

به گزارش ایلنا، امین صابری نیا با اشاره به بازدید میدانی خود از مناطق سیل زده استان لرستان گفت: اتخاذ روش پیشگیرانه و تخلیه سریع مناطقی که در مسیر سیلاب قرار داشتند، باعث شد میزان مصدومیت ها کم باشد و مردم با کم ترین آسیب های جانی ناشی از سیلاب مواجه شدند.

وی خاطرنشان کرد: در جریان سیل اخیر در استان لرستان، اقدامات اولیه خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان صورت گرفته است و همچنین کارشناسان بهداشت محیط به صورت 24 ساعته شرایط بهداشتی را تحت نظارت داشتند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت به مسدود بودن جاده‌های روستایی در استان لرستان و محدودیت خدمات رسانی اشاره کرد.

وی گفت: وزارت بهداشت نگرانی خود را به ستاد بحران اعلام و درخواست کرده است که ضمن هماهنگی بیشتر و بازکردن راه‌ها، کارشناسان بهداشت بتوانند نوع آب شرب مصرفی در بخش های سیل زده را ارزیابی کنند؛ چرا که حدود 85 هزار تن در استان لرستان با مشکل تامین آب آشامیدنی بهداشتی مواجه اند.

این مقام مسئول اورژانس کشور همچنین در خصوص ارائه خدمات درمانی توسط اورژانس در مناطق سیل زده استان لرستان، اظهار کرد: فعلا خدمات اورژانس دچار مشکل نشده است ولی ما بیشتر نگران اپیدمی (همه گیری) و بیماری های منتقله از راه مدفوع و آب آشامیدنی هستیم.

صابری نیا افزود: شمار مراجعان به بیمارستان ها در استان لرستان افزایش خاصی نداشته است و تنها موردی که رو به افزایش است بیماری های سرماخوردگی در کودکان زیر 6 سال است.

صابری نیا بر لزوم توجه و پیگیری ابتلای کودکان زیر 6 سال، زنان باردار و افراد بالای 65 سال به بیماری های بر اثر مخاطرات ناشی از سیلاب تاکید کرد و افزود: در زمان حاضر خیلی درگیر بیماری نیستیم اما به دلیل شرایط زیر ساختی که در مناطق سیل زده وجود دارد، باید آماده ارائه خدمات درمانی به بیماران در این مناطق باشیم.

در پی بارندگی روزهای گذشته حدود 9 استان کشور دچار سیل شدند که بیشترین آسیب در استان لرستان،ایلام و خوزستان بوده است.

رئیس اورژانس کشور پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که در حوادث اخیر چهار تن جان خود را از دست دادند و 2 تن مفقود شدند که از بین فوت شدگان سه تن دچار صاعقه زدگی شدند ویک تن نیز غرق شد. همچنین، مفقودان ، یک کودک پنج ساله در پلدختر و یک زن جوان در دهلران بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز