خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش:

مجلس دانش‌آموزی الگوی خوبی برای تحکیم و تعمیق سرمایه اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۰۴۰

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش گفت: مجلس دانش آموزی الگوی خوب برای تحکیم و تعمیق سرمایه اجتماعی در کشور است که باید زمینه استفاده از تجربیات آنها برای همه دانش آموزان فراهم شود.

به گزارش ایلنا، حمیدی اظهارکرد: مجلس دانش آموزی یک حرکت بسیار خوبی است که در حوزه مشارکت دهی و مشارکت جویی نوجوانان و جوانان کشور به عنوان یک الگو و نمونه بسیار خوبی عمل می کند .

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مجلس دانش آموزی باعث می شود که نوجوان و جوانان ما در سنین دانش آموزی و با الهام گرفتن از افرادی مانند خودشان در حوزه ورزش دانش آموزی وارد شده اند از پایه دانش آموزان تصمیم می گیرند، انتخاب می کنند و مشارکت انجام می دهند .

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در سطح های مختلف نمایندگان خود را انتخاب می کنند و عصاره آنها به مجلس دانش آموزی می رسند که ورود به این مجلس تمرینی برای دموکراسی و مشارکت جویی در مسائل حساس اجتماعی است .

حمیدی افزود: وقتی نمایندگان دانش آموزان در رده های مختلف صحبت می کنند و نظریه های خود را در کمیسیون های مختلف عنوان و اسناد مختلفی را مطرح می کنند و به این باور می رسند که می توانند در امور اجتماعی و سیاسی فعالیت کنند .

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: اگر مسائل مجلس دانش آموزی به خوبی منعکس شود یک خودباوری ملی در بدنه 13 میلیون دانش آموز کشور ایجاد می کند.

وی افزود: اگر نمایندگان مجلس دانش آموزی بتوانند گفتمان سازی را تمرین کنند و مطالب خود را در حوزه های گفتمان سازی پیش ببرند برای آینده کشور یک سرمایه اجتماعی ایجاد می شود زیرا زمانیکه هر چقدر میزان مشارکت و تمرین مشارکت بین نوجوان و جوانان در امور جدی مسائل اجتماعی بیشتر شود سرمایه اجتماعی کشور افزایش پیدا می کند .

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: موضوع سرمایه اجتماعی با تمرین و ایجاد حس مشارکت در دانش آموزان و نسل آینده به وجود می آید که مجلس دانش آموزی یک الگوی خوب برای تحکیم و تعمیق سرمایه اجتماعی در کشور است .

وی ادامه داد: البته نباید این آموزش ها فقط به نمایندگان مجلس دانش آموزی محدود شود بلکه باید ساز و کاری فراهم شود تا تمام دانش آموزان بتوانند به این اندوخته ها دست یابند و در زندگی خود استفاده کنند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز