خبرگزاری کار ایران

قاضی‌عسگر خبر داد:

گزارش مستند فاجعه منا آماده شده/ مذاکره با عربستانی‌ها 26 فروردین انجام می‌شود

سرپرست حجاج ایرانی از صدور ویزای هیات ایرانی برای سفر به عربستان و رایزنی برای حج 95 خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از صداوسیما، حجت الاسلام والملسمین قاضی عسگر در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای منا در مسجد امام حسن عسگری پردیسان قم  گفت: گزارش مستند و تحقیقی فاجعه منا آماده شده است و این هفته منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: مستندات و اطلاعات کافی در این‌باره جمع آوری شده و در این گزارش به مباحث حقوقی، پیگیری امور مربوط به شهدای منا و تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی پرداخته شده است.

سرپرست حجاج ایرانی درباره پرداخت دیه به خانواده‌های شهدای منا گفت: عربستان پرداخت دیه را نفی نکرده و صحبت از پرداخت دیه بوده که نحوه اجرای آن را باید توافق کرد و ان‌شاءالله دیه به خانواده‌های شهدا پرداخت شود.

قاضی عسگر گفت: مسائل حقوقی این فاجعه را وزارت‌خارجه، دادستانی و سازمان حج و زیارت و بعثه پیگیری می‌کنند و نتایج آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

سرپرست حجاج ایرانی درباره حج امسال هم گفت: مذاکره با طرف عربستانی 26 فروردین انجام می‌شود و 19 فروردین ویزای هیئت مذاکره‌کننده ایرانی صادر شده است.

قاضی‌عسگر گفت: در صورت نتیجه مطلوب در این مذاکره به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود و کسانی که نوبت تشرف‌شان رسیده باید با توجه به کمبود زمان به سرعت در کاروان‌ها  ثبت‌نام کنند و مقدمات برنامه‌ها و آموزش حجاج آغاز شود.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به برخی نگرانی‌ها در جامعه درباره حج امسال تصریح کرد: مردم مطمئن باشند اگر تصمیم داشته باشیم امور حج را با توافقی که صورت خواهد گرفت انجام دهیم، برای آنچه با آن روبرو خواهیم شد برنامه‌ریزی کرده و مرحله به مرحله به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

قاضی‌عسگر همچنین در مراسم بزرگداشت شهدای منا در مسجد امام‌حسن عسکری(ع)پردیسان قم آخرین اقدامات انجام شده درباره فاجعه منا، و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام را تشریح کرد.

کد خبر : ۳۵۹۷۰۴