خبرگزاری کار ایران

رئیس شرکت توزیع برق تهران بزرگ خبر داد:

۱۸۰ هزار خاموشی طی سال ۹۴/ بدهی ۱۲ میلیارد تومانی شهرداری بابت برق تونل‌های شهری

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۹۴۸

رئیس شرکت توزیع برق تهران بزرگ به تشریح عملکرد این شرکت در سال ۹۴ پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد هاشمی با حضور در جلسه امروز شورای شهر تهران به ارائه گزارش عملکرد شرکت توزیع نیروی برق تهران طی سال ۹۴ پرداخت و گفت: این شرکت چهار هدف آموزش و رشد کارکنان، تامین نیروی برق پایدار، ارتقاء رضایتمندی مشتریان و ارتقاء رقابت‌پذیری را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه تعداد پست‌های انتقال و فوق توزیع برق در تهران ۱۲۴ مورد است، گفت: تعداد پست‌های فشار متوسط زمینی در شهر تهران ۱۱ هزار و ۶۰۰ مورد است که این تعداد در کل کشور ۳۴ هزار پست است و در حقیقت ۳۴ درصد پست‌های فشار متوسط کشور در تهران واقع هستند.

هاشمی طول شبکه فشار متوسط زمینی در تهران را ۶ هزار کیلومتر و این میزان را در سطح کشور ۱۸ هزار کیلومتر خواند و ادامه داد: یک‌سوم طول شبکه فشار متوسط زمینی در تهران واقع است. همچنین طول شبکه فشار ضعیف زمینی در تهران ۱۲ هزار کیلومتر و در کشور ۴۵ هزارکیلومتر است به بیان دیگر ۳۷ درصد شبکه فشار ضعیف زمینی کشور در تهران قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران طول شبکه روشنایی معابر را در تهران ۱۲ هزار کیلومتر خواند و اظهار کرد: این میزان بالغ بر ۳۵۰ هزار چراغ است.

هاشمی تعداد پرسنل این شرکت را ۳۲۰۰ نفر برشمرد و گفت: ۱۹ درصد پرسنل شرکت‌های توزیع برق کشور در تهران قرار دارند.

وی با بیان اینکه ما در سال ۲۰۰ هزار مشترک جذب می‌کنیم افزود: سال گذشته به دلیل رکود مسکن یک‌سوم از این میزان کاهش یافت.

وی ادامه داد: فروش برق ما به اندازه کلانشهرهای مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز است. همچنین پیک ما در سال ۹۴، ۴۶هزار و ۱۶۰ مگاوات بوده که نسبت به سال ۹۳، ۸. ۲ درصد افزایش داشته است.

هاشمی تاکید کرد: ما امر رهبری را در خصوص مدیریت مصرف اطاعت کردیم و ۲۵۰ مگاوات در سال گذشته صرفه‌جویی کردیم که ارزش ریالی آن ۷۵۰ میلیارد تومان است.

رئیس شرکت برق تهران با بیان اینکه پیک بار در کشور طی سال ۹۴، ۵۴ هزار مگاوات بوده گفت: این میزان در شهر تهران ۴۱۶۰ مگاوات بوده است.

وی تاکید کرد: ۴۰ درصد مصرف برق مربوط به وسایل سرمایشی است و اگر با همکاری شورای شهر تهران بتوانیم کاری کنیم که استفاده از دستگاه‌های برقی همچون ماشین لباسشویی و جاروبرقی به ساعات دیگر منتقل شود میزان استفاده از برق ۷۰۰ مگاوات در پیک کاهش خواهد یافت.

رئیس شرکت توزیع برق با بیان اینکه ۲۸ درصد مصرف برق در ساعات پیک مربوط به ادارات است، گفت: ۲۲۳۴ اداره در تهران وجود دارد که بیشترین بدهی را به ما دارند و بیشترین مصرف را در پیک نیز دارند.

هاشمی استفاده از انرژی خورشیدی را موضوعی تاثیرگذار در کاهش مصرف در پیک خواند و گفت: اگر ساختمان‌های بلندمرتبه تنها ۲۰ کیلو وات انرژی خورشیدی نصب کنند تاثیر بسزایی در پیک خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین اگر بتوانیم منابع لازم برای اتومات کردن پست‌های ساختمان‌های اداری را ایجاد کنیم بسیار کمک‌کننده است. در حال حاضر نیز در شهر تهران ۳۰۰ پست را اتومات کرده‌ایم. همچنین ۳۱هزار کنتور هوشمند نصب کرده‌ایم و اگر تمام ادارات به این نوع کنتور و انرژی خورشیدی مرتبط شوند بسیار کمک‌کننده است.

هاشمی در ادامه سخنان خود از شورا خواست تا در خصوص استفاده از برق در ایام مذهبی همچون نیمه شعبان و عاشورا فرهنگ‌سازی کند تا هیات‌ها با هماهنگی شرکت برق از شبکه استفاده کرده و بدون اجازه دست به شبکه‌های برق نزنند.

وی از وجود ۱۸۰هزار خاموشی در سال گذشته خبر داد که ۱۵۰ مورد آن بدون برنامه و در زمان بالا بودن مصرف برق بود.

رئیس شرکت برق تهران با بیان اینکه در سال گذشته بابت فروش برق نزدیک به ۹۹ درصد وصول داشتیم خطاب به رئیس شورای شهر گفت:  شهرداری بابت تونل‌های شهری ۱۲ میلیارد تومان به ما بدهکارند و از شما می‌خواهم تکلیف ما را در این زمینه مشخص کنید.

هاشمی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۰ مورد آسیب‌دیدگی به شبکه برق توسط ارگان‌های اجرایی وارد شده خاطر نشان کرد: وقتی شبکه ۲۰۰ ولت ما آسیب ببیند باعث ایجاد خاموشی می‌شود که در سال ۹۴، ۴۵۶ مشترک به این موضوع دچار شده‌اند که در این میان ۷۰ مورد مرتبط با فعالیت پیمانکاران شهرداری بوده است.

وی از شهرداری خواست این موضوع را به پیمانکاران خود اطلاع‌رسانی کرده و در این خصوص به آنان تذکر دهد.

رئیس شرکت برق تهران با بیان اینکه از سال ۹۱ تا سال جاری خاموشی معابر را از ۸ درصد به زیر ۲ درصد رسانده‌ایم اظهار کرد: بیشترین مسئله در رابطه با خاموشی معابر مسئله سرقت تجهیزات است چنانکه کابل‌های ما را از لوله می‌دزدند.

وی با تصریح براینکه شهر تهران شهری فرسوده است و برای برق این شهر فرسوده به دو هزار میلیارد تومان پول نیاز است افزود: بودجه امسال ما برای این کار ۵۰ میلیارد تومان است در صورتی که هر ساله باید ۶۰۰ میلیارد تومان داشته باشیم.

هاشمی همچنین با بیان اینکه به ما گفته شده نباید در پیاده‌رو‌ها تاسیسات برقی نصب شود اظهار کرد: پیشنهاد می‌دهم در زمان صدور پروانه با ما هماهنگی کرده و جایی را در محل ساخت برای ایجاد پست به ما اختصاص دهند.

رئیس شرکت برق منطقه‌ای همچنین از شهرداری خواست از خودروهای حوادث این شرکت مبلغی بابت طرح ترافیک گرفته نشود زیرا سال گذشته نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بابت این موضوع هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز