خبرگزاری کار ایران

سروری تاکید کرد:

ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای حذف هزینه‌های اضافی در شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۹۱۶

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای حذف هزینه‌های اضافی در شهرداری تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز سروری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هزار هکتار از زمین‌های ضلع شمالی بزرگراه بابایی به فضای سبز تهران اختصاص داده شده و به این منظور درا ختیار شهرداری تهران قرار گرفته است این موضوع را اقدامی مناسب خواند و گفت: تهران ابرشهر است اما مظلوم واقع شده است و جاذبه‌های گردشگری آن مفقود است.

وی ارائه تسهیلات مناسب و رایگان به هموطنان برای استفاده از جاذبه‌های شهر تهران را اقدامی موثر خواند و اظهار امیدواری کرد که این نوع اقدامات توسعه یابند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: دراین سال باید شاهد حذف هزینه‌های غیر مرتبط با ماموریت‌های شهرداری باشیم اما گاهی با اقداماتی مواجه می‌شویم که غیرضروری است. به عنوان مثال چه ضرورتی دارد شهرداری سفره هفت‌سین میان مردم توزیع کند وقتی پیمانکاران آن با مشکل جدی مواجه هستند.

سروری در پایان از شهرداری خواست کمیته‌ای برای حذف هزینه‌های اضافی در شهرداری ایجاد کند.

همچنین عبدالحسین مختاباد ضمن آرزوی سلامتی برای شجریان، کیارستمی و معصومه‌آباد عضو شورای شهر از ادامه ساخت و ساز‌ها در منطقه یک انتقاد کرد و گفت: می‌گویند؛ مجوز این ساخت وساز‌ها قبلاً گرفته شده اما مشخص نیست، این قبلاً چه زمانی است.

وی ادامه داد: براساس قانون چنانچه سازنده‌ای پس از دو سال اقدام به ساخت وساز نکند؛ مجوز وی باطل شده و باید طبق ضوابط جدید اقدام به ساخت و ساز کند.

وی همچنین از وجود شایعاتی در خصوص واگذاری موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی خبر داد و گفت: موزه هنرهای معاصر گنجینه ملی است، در حالی که بنیاد رودکی متعلق به بخش خصوصی است.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه موزه هنرهای معاصر متعلق به همه مردم است، بیان کرد: از رئیس جمهور می‌خواهم به موضوع ورود کرده و اجازه ندهد این واگذاری انجام شود. همچنین شهرداری نیز به موزه کمک کند که سر جای خود باشد.

مختاباد تصریح کرد: تابلوهای این موزه میلیارد‌ها تومان قیمت دارد و متعلق به همه مردم است و نباید به بخش خصوصی واگذار شود.

وی در پایان از رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست این موضوع را پیگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز