خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد:

انجام ۵ هزار و ۱۰۰ عملیات امداد و نجات در طرح نوروزی

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۶۶۸

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از انجام ۵ هزار و ۱۰۰ عملیات امداد و نجات در طرح نوروزی توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر چرخ‌ساز در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: ۱۲۷۳ پایگاه ثابت و سیار سازمان امداد و نجات هلال‌احمر به همراه ۱۹ فروند بالگرد این جمعیت از طریق زمینی، دریایی و هوایی طی ۲۰ روز در ایام طرح نوروزی به امدادرسانی پرداختند و ۵ هزار و ۱۰۰ مورد عملیات امداد و نجات را انجام دادند.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد این عملیات‌ها مربوط به حوادث ترافیکی و ۶۰ درصد آن‌ها مربوط به حوادث غیرترافیکی مانند خدمات حضوری در راهیان نور، سیل و آبگرفتگی، کولاک، طوفان، شن و گردوغبار بود که ۷۶ هزار و ۳۰۰ نفر در مجموع امدادرسانی شدند.

چرخ‌ساز با بیان اینکه نسبت به سال گذشته با کاهش ۹ درصدی عملیات روبرو بوده‌ایم اظهار کرد: در مجموع ۶۲ درصد حوادث ترافیکی را تحت پوشش قرار دادیم و باقی حوادث یا جرحی نبودند و یا به هلال‌احمر اطلاع داده نشده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر افزود: در طرح نوروزی ۲ هزار و ۷۲۰ نفر توسط این سازمان اسکان داده شد که ۶۰ درصد آن‌ها به دلیل برف و کولاک در راه مانده بودند. بیشتر عملیات‌های ما در استان‌های مازندران، خوزستان و فارس رخ داد و کمترین عملیات‌ها در قم، کردستان و چهارمحال و بختیاری بود.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۸۰ ساعت پرواز برای انتقال ۴۲۰ نفر از هموطنان به نقاط امن یا جابه‌جایی تجهیزات توسط بالگردهای ما صورت گرفت و همچنین در استان‌های ایلام و خوزستان با امدادرسانی به ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر و انتقال ۱۹ نفر به مراکز درمانی در اردوهای راهیان نور روبرو بودیم.

چرخ‌ساز با اشاره به اینکه بیشترین عملیات این سازمان در روز ۱۳ فروردین ماه و بیشتر امدادرسانی‌ها در ۲۶ اسفند رخ داده است گفت: از ۲۵ هزار نفر نیروی نجات‌گر داوطلب و ۲ هزار نفر از پزشک، پیراپزشک و پرستاران داوطلب این جمعیت در طرح نوروزی استفاده کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز