خبرگزاری کار ایران

آغاز فروش اینترنتی کتاب‌های درسی سال بعد از فردا

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۳۹۸

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از فروش اینترنتی کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و پیش دانشگاهی، از فردا خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین طلایی زواره افزود: دانش آموزان از فردا با مراجعه به سامانه irtextbook.ir و درج کد ملی و شماره سریال شناسنامه، کتاب‌های درسی خود را انتخاب و خریداری کنند.

وی گفت: پرداخت هزینه کتاب از طریق درگاه اینترنتی شبکه شتاب انجام می‌شود و پس از طی مراحل ثبت نام، کد رهگیری به دانش آموزان داده خواهد شد.

طلایی افزود: دانش آموزان بر اساس این کد رهگیری به مدرسه مراجعه و کتاب‌های خود را دریافت خواهند کرد.

وی گفت: فروش اینترنتی کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی پس از ثبت نام دانش آموز در مدرسه و ورود اطلاعات دانش آموز به سامانه ثبت نام مدرسه (سناد) از اول خرداد امکان پذیر خواهد بود.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود:‌ فروش اینترنتی کتاب‌های درسی دانش آموزان پایه اول ابتدایی تا اول تیر انجام می شود.

طلایی گفت:‌ فروش اینترنتی کتاب‌های درسی می تواند به صورت انفرادی توسط خود و یا اولیای دانش آموز، یا به صورت گروهی به کمک مدیر مدرسه انجام شود.

وی تاکید کرد: دانش آموزان اتباع خارجی نیز می توانند بر اساس کد ده رقمی وزارت کشور وارد سامانه ثبت نام شوند و کتاب های درسی خود را خریداری کنند.

وی افزود:‌ کتاب‌های درسی چاپ شده سال گذشته که استفاده نشده‌اند نیز امسال در صورت تغییر نکردن کتاب می توانند در اختیار دانش آموزان قرار گیرند.

وی گفت:‌ براساس توافق انجام شده با بانک‌های عامل و اختصاص پهنای باند بیشتر اینترنتی، امسال مشکلی برای ورود به سامانه ثبت نام کتاب‌های درسی نخواهیم داشت.

طلایی ثبت آمار دقیق دانش آموزان متقاضی کتاب‌های درسی را دلیل فروش پیش از موعد کتاب‌های درسی عنوان کرد افزود: سفارشات تولید و چاپ کتاب‌های درسی بر اساس این آمار به چاپخانه‌ها داده خواهد شد.

وی گفت: فروش اینترنتی کتاب‌های درسی تا سی و یکم اردیبهشت انجام می‌شود و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز