خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو خبر داد:

نهایی شدن برچسب‌های کنترل سلامت و اصالت کالا در سال 95

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۳۸۶

رییس سازمان غذا و دارو از نهایی شدن برچسب‌های کنترل سلامت و اصالت کالا در سال 95 خبر داد.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند در دیدار نوروزی وزیر بهداشت با مدیران و کارکنان سازمان غذا و دارو، انتقال خون و انستیتو پاستور با اشاره به کاهش وابستگی دارویی کشور به داروهای وارداتی، گفت: برای اولین بار سهم داروهای وارداتی در بازار دارویی کشور به زیر 3 درصد رسیده است و سهم ریالی بازار دارویی در حد همان یک سوم باقیمانده است.

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو تثبیت سهم ریالی بازار دارویی کشور را عملکرد خوب و مناسب دانست و افزود: تا قبل از سال 93 این نسبت همواره در حال افزایش بود که خوشبختانه توانستیم در سال 93 این افزایش را متوقف کنیم و در سال 94 هم افزایشی نداشته باشیم.

به گفته دیناروند، ثبات سهم ریالی بازار دارویی و کاهش وابستگی به داروهای وارداتی در راستای سیاست های کلان دولت و وزارت بهداشت که حمایت از تولید داخل و توسعه توانمندی های داخلی است، ایجاد شده است.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان این که میزان رشد بازار دارویی از میزان تورم عمومی جامعه کمتر بوده است، افزود: می توان گفت برای اولین بار در کشور مصرف دارو از نظر ریالی در کشور افزایش نداشته است و از نظر کمی هم چند سالی است که در مصرف دارو افزایش نداشته ایم.

دیناروند یکی از اقدامات خوب در سال های اخیر را شناخته شدن سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت به عنوان یک دستگاه ناظر و موثر درکشور بیان کرد و افزود: خوشبختانه رییس جمهور و دستگاه های دیگر هم ما را بعنوان یک دستگاه ناظر در حوزه های غذا و دارو به رسمیت شناختند و مردم این توقع را دارند که ما وظایفمان را به نحو احسن انجام دهیم.

وی در ادامه، بر لزوم استفاده از فناوری اطلاعات (IT) در تمام فرایندهای سازمان غذا و دارو تاکید کرد و افزود: امسال مراحل ثبت دارو، تجهیزات پزشکی، مواد آرایشی و بهداشتی، غذایی و مکمل و ثبت سفارش کالا برای ورود و ترخیص از گمرک بدون مراجعه  انجام خواهد شد.

به گفته دکتر دیناروند، نظر دهی و دخالت سلایق کارشناسی مدیریتی در این فرایند حذف خواهد شد.

رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم تکمیل شدن پورتال سازمان غذا و دارو، افزود: از طریق این پورتال می توان گزارش لحظه به لحظه واردات، توزیع و تولید مواد آرایشی، بهداشتی و غذایی، را رصد کنیم.

وی افزود: همچنین امسال بحث برچسب های کنترل سلامت و اصالت کالا نهایی و بحث نشانگر ایمنی تغذیه ای و علامت راهنمای تغذیه ای تدوین خواهد شد.

به گفته دکتر دیناروند حدود 40 درصد فرایند تدوین علائم راهنمای تغذیه ای انجام شده است و ابراز امیدواری کرد تا در هفته سلامت با برگزاری نمایشگاه از این نشانگرهای ایمنی تغذیه ای رونمایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز