خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

تنها 20 درصد سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت است

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۰۶۷

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از چالش های حوزه سلامت را اختیارات و تولیت وزارت بهداشت بیان کرد و افزود: 20 درصد سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت است و مابقی آن در اختیار سایر وزارتخانه‌ها و ارگا‌ ها است.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی یک از وظایف مهم در حوزه سلامت را ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش میزان رضایتمندی مردم از کیفیت ارائه خدمات بیان کرد و گفت: لازم است کاری که در 2 سال گذشته در این حوزه شروع کردیم را به طور جدی همچنان ادامه دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به این که واردات دارو به میزان 30 درصد کاهش یافته است، افزود: خوشبختانه توانستیم در این مدت صادرات دارو را به میزان 2 برابر افزایش دهیم.

هاشمی با اشاره به اقدامات خوب و مناسب صورت گرفته در حوزه پژوهش، تاکید کرد:  باید نگاه خود را نسبت به تحقیق و پژوهش تغییر دهیم.

وی افزود: لازم است ضمن تکیه به داشته های داخلی و باور به تولید برخی امور حیاتی در حوزه سلامت مثل واکسن، ساخت مواد اولیه دارویی و بعضی از تجهیزات پزشکی، به کیفیت تولید توجه کنیم چرا که مردم انتظار دارند بهترین خدمات را به هنگام بیماری دریافت کنند.

 وزیر بهداشت با اشاره به وجود نیروی متخصص و بالا بودن دانش فنی این نیروها، تاکید کرد: به منظور بالا بردن سطح کیفی تولید در صنعت مرتبط با سلامت، مسیر عقلانی را پیش بگیریم و با تکیه بر دانش و استفاده از تجربیات ، زیر ساخت ها را اصلاح کنیم.

هاشمی با تاکید بر لزوم نوسازی صنعت دارویی کشور، افزود: ضروری است به مراکز تحقیقاتی اعتبارات لازم به منظور انجام تحقیق و پژوهش اختصاص داده شود.

وزیر بهداشت همچنین، بر لزوم تکریم و احترام به جامعه پزشکی از سوی رسانه ها و مراکز تصمیم گیری تاکید کرد و افزود: اگر انتظار داریم پیشرفتی در کشور حاصل شود لازم است به افرادی که توسعه آفرین هستند احترام گذاشته شود.

وی در ادامه با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی گفت: در اقتصاد مقاومتی به دنبال بازار خارج از مرزها هستیم و در این بازار رانتی وجود ندارد، بنابر این لازم است در این بازار پایه ها را محکم نهاده تا کیفیت ارتقا یابد.

وزیر بهداشت با بیان این که طرح تحول سلامت در سال جدید با نقص کمتر و قوت بیشتر ادامه می یابد، افزود:  امیدواریم از نظر اقتصادی در کشور گشایش های بیشتری صورت گیرد تا بیمه ها در زمینه دندانپزشکی، ناباروری و بیماری های خاص حمایت های بیشتری داشته باشند.

هاشمی همچنین، بر لزوم ایجاد وحدت هر چه بیشتر به منظور بهره مندی از فرصت های پیش آمده بعد از برجام برای گشایش در معیشت مردم تاکید کرد.

وی در ادامه، یکی از چالش های حوزه سلامت را اختیارات و تولیت وزارت بهداشت بیان کرد و افزود: 20 درصد سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت است و مابقی آن در اختیار سایر وزارتخانه ها و ارگان ها است بنابر این لازم است قوه قضایه، مقننه و سایر مسئولان به حوزه سلامت توجه ویژه کنند.

دکتر هاشمی با بیان این که مهم ترین مسئله آسایش مردم است، ابراز امیدواری کرد تا بتوان آن گونه که شایسته مردم و در شان ملت است تمامی ارگان ها و مسئولان وظیفه خود را انجام دهند.

وزیر بهداشت افزود: لازم است سیاست های ابلاغی سلامت از سوی رهبری از قالب نوشته درآمده و به صورت قانون شود تا در زندگی مردم ظهور کند.

هاشمی در پایان بهترین خبر سال 94 را رفع تحریم ها بیان کرد و گفت: امید است بتوان با همدلی و وحدت از این فرصت ها به خوبی استفاده کرد.

وی همچنین، بدترین خبر سال 94 در جهان اسلام را مشکلات ایجاد شده برای کشورهای یمن، سوریه و عراق بیان کرد و افزود: بدترین خبر در حوزه سلامت محقق نشدن وعده ها از سوی بیمه ها بود. چرا که ما مجبور شدیم به کادر درمانی و به برخی از شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی بدهکار شویم.

هاشمی شرط اول در ارائه خدمات با کیفیت خوب را رضایت کارکنان و ارائه دهندگان خدمت بیان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم طلب سال گذشته خود را از بیمه ها دریافت کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز