خبرگزاری کار ایران

براساس تفاهم نامه‌ای صورت می‌گیرد:

انجام مطالعات فرسودگی زیستی در حوزه میراث فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۰۳۵

بر اساس تفاهم نامه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور انجام مطالعات فرسودگی زیستی در حوزه میراث فرهنگی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، اهداف این تفاهم نامه که به امضای سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه و عادل جلیلی رئیس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور رسید، مشارکت در فعالیت های پژوهشی و آموزشی در موضوعات مورد توافق و بهره مندی از امکانات و توانایی های یکدیگر برای توسعه علم و فن آوری و کاربرد آن در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی و تحقق اهداف علمی و فناوری مورد علاقه دو طرف اعلام شده است .

همکاری مشترک در انجام مطالعات دیرین گیاه شناسی و ایجاد بانک اطلاعاتی مربوط ، مطالعات فرسودگی زیستی در حوزه میراث فرهنگی از موارد مورد توافق دو طرف است .

همکاری مشترک پژوهشی در ارتباط با شناخت پوشش گیاهی آسیب رسان به آثار در محوطه های تاریخی و بررسی روش های کنترل آنها و مطالعه در زمینه پوشش های گیاهی محافظ از موارد دیگر توافق است .

دو طرف همچنین توافق کردند در زمینه توسعه روش های تشریح ، تشخیص و حفاظت از چوب های تاریخی در پژوهشگاه میراث فرهنگی و همچنین انجام مطالعات مشترک در زمینه شناخت باغ ایرانی و شیوه های نگهداری و حفاظت از دیدگاه فنی و اقلیمی همکاری کنند .

  مبارزه با حشرات آسیب رسان به آثار تاریخی

 همکاری مشترک در زمینه روش های مبارزه با آفات و حشرات آسیب رسان به مجموعه های میراث فرهنگی و همچنین شناخت و تعیین خسارت وارده به محوطه های گردشگری در مناطق کویری و بیابانی از موارد دیگر توافق دو طرف است .

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور همچنین متعهد شدند که نسبت به تبادل اطلاعات علمی در زمینه گلسنگ ها و جلبک ها و یافتن راه کارهای تخصصی به منظور مقابله با آن اقدام کنند .

ارایه اطلاعات مورد نیاز پژوهشگاه از گیاهان بی گل " گلسنگ ها و جلبک ها " آسیب رسان به بناها و محوطه های تاریخی ، ارایه راه کارهای تخصصی در زمینه حفاظت از هر باریوم ، برگزاری کارگاه ها ، نشست ها و سمینارهای تخصصی ، استفاده از متخصصین برای مقابله با آفات در مخازن موزه ها از تعهدات دو طرف دراین تفاهم نامه است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز