خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

بیش از ۱۰۰ هزار کلاس درس برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده است

وزیر آموزش و پرورش از آمادگی ۱۰۵ هزار و ۵۰۰ کلاس درس برای میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر فانی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان چالوس گفت: برای نوروز امسال ۱۰۵ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در قالب ۱۱هزار مدرسه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام آمادگی ۱۸۰ خانه معلم در سراسر کشور، افزود: در مجموع ۳۰۰ اردوگاه دانش‌آموزی آموزش وی با اشاره به اینکه بسیج امکانات آموزش و پرورش در اولویت نخست برای فرهنگیان و سپس برای سایر اقشار است، افزود: تا آخر روز نخست فروردین ماه تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مراکز اسکان فرهنگیان کشور مستقر شدند.

وی از فعالیت ۲۵ هزار نفر از فرهنگیان در ستادهای اسکان در کشور خبر داد و بیان کرد: برای ایجاد رفاه و آسایش مسافران و فرهنگیان آموزش و پرورش کشور ۷ میلیارد تومان اعتبار در اختیار این واحد‌ها قرار داد.

فانی با اعلام اینکه بیشترین اسکان مسافران فرهنگی در این چند روز از تعطیلات نوروزی از آن استان خراسان رضوی بود، اظهار کرد: استان‌های فارس، گیلان و یزد نیز در این روز‌ها بیشترین اسکان مسافران فرهنگی را به‌خود اختصاص داد.

وی با اشاره به تحقق شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» بیان کرد: آموزش و پرورش در بعد فرهنگ‌سازی و اتکای مردم به توانمندی‌های خود نقش مهمی ایفا می‌کند.

کد خبر : ۳۵۶۷۰۰