خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبرداد:

امداد رسانی به بیش از ۶ هزار گرفتار در برف و کولاک در ۱۳ استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: روزانه ۵۷۰۰ نجاتگر آماده امدادرسانی به مسافران هستند و در ۴۸ساعت گذشته، بیش از ۶ هزار گرفتار در برف و کولاک در ۱۳ استان کشور امدادرسانی شدند.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخ ساز گفت: امدادگران این سازمان در ۴۸ ساعت گذشته به بیش از ۶ هزار گرفتار در برف و کولاک در ۱۳ استان کشور امدادرسانی کردند.

وی افزود: به دنبال برف و کولاک که در ۱۳ استان کشور حادث شده است امدادگران این سازمان در استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل ، کردستان ، زنجان ، قزوین ، کرمانشاه ، گلستان ، گیلان ، مازندران، مرکزی، همدان و خراسان جنوبی در  ۲۸ محور به مسافران نوروزی  امدادرسانی کردند.

چرخساز گفت: از مجموع ۶ هزار مسافری که امداد رسانی شده اند حدود ۵۰۰ نفر از هموطنان اسکان اضطراری یافتند و ۵۱۰ دستگاه خودرو از برف و کولاک رها سازی شده اند و یک بیمار نیز به مراکز درمانی  منتقل شده است.

وی افزود: هم اکنون امدادرسانی در ۱۴ محور کشور با تلاش نجاتگران سازمان هلال احمر در حال انجام است.

چرخ ساز گفت: هلال احمر در مقایسه با سال گذشته ۴/۳ درصد افزایش توان عملیاتی داشته است.  

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: هم اکنون ۳۲۷۰ پایگاه ثابت، سیار و موقت در سطح استان ها ایجاد کرده ایم و آماده پاسخگویی به حوادث و سوانح طبیعی مثل سیل و زلزله هستیم.

وی گفت: امسال امکان اسکان اضطراری ۱۰۰ هزار نفر در شرایط بحرانی را فراهم کرده ایم و در صورتیکه مسافران نوروزی در راه مانده باشند به آنها خدمات رسانی خواهیم کرد.

چرخساز افزود: ۱۹ فروند بالگرد هم به طور متناوب تمامی استان ها را پوشش عملیاتی می دهند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از مسافران درخواست کرد مسیر حرکت را هم جزو مسافرت بدانند و آمادگی لازم برای تغییرات جوی داشته باشند مخصوصا اینکه هم اکنون در ۱۳ استان کشور برف و کولاک وجود دارد. 

چرخساز گفت: مسافران قبل از حرکت در خصوص وضع جوی اطلاعات کسب و نکات ایمنی خودرو را رعایت کنند و زنجیر چرخ، وسایل گرمازا و مواد مغذی همراه داشته باشند.

وی افزود: در صورتی که مسافران نوروزی دچار مشکل شدند شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد به طور شبانه روزی در همه جاده های کشور پاسخگوی هم میهنان خواهد بود. 

چرخساز گفت: این تلفن جزو تلفن های اضطراری و رایگان آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی است.

کد خبر : ۳۵۶۳۴۴