خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت عنوان کرد:

حضور ۱۷۰۰ تیم در ایام نوروز برای نظارت بر بهداشت غذا و آب آشامیدنی

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۸۹۴

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم همت، دقت و نظارت‌های مضاعف در استفاده از قانون نسبت به گذشته، گفت: بیش از ۴۵۰۰ بازرس در قالب ۱۷۰۰ تیم برای نظارت بر بهداشت غذا و آب آشامیدنی در ایام نوروز حضور دارند.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در مراسم مانور سلامت نوروزی، یکی از وظایف مهم بازرسان بهداشت محیط را دفاع از حقوق مردم بیان کرد و گفت: لازم است به حقوق شهروندی که در برخی از حوزه‌ها در کشور مغفول مانده است توجه ویژه شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: لازم است اهتمام مسئولین، مجریان و قانون‌گذاران به حقوق شهروندی بیشتر از گذشته شود.

به گفته وی، در کشور قوانین خوبی داریم اما به دلیل عدم همت، نظارت و دقت کافی از این قوانین به درستی استفاده نمی‌شود.

 هاشمی با تاکید بر لزوم همت، دقت و نظارت‌های مضاعف در استفاده از قانون نسبت به گذشته، گفت: آن قسمتی که به دست ما است و مجری آن حوزه ما هستیم باید نظارت‌ها و دقتمان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه قوانین موجود در حوزه غذا و آشامیدنی خوب و مناسب است، افزود: از طرف دیگر باید قوه قضائیه به موقع و سریع با شخصی که مرتکب جرم شده است برخورد کند.

 هاشمی افزود: کسانی که در زمینه غذا و آشامیدنی مردم تقلب می‌کنند بد‌ترین ظلم را به مردم می‌کنند و این مساله از جنایت هم بالا‌تر است.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به ایام نوروز و شروع سفرهای نوروزی گفت: مردم برای اینکه آرامشی چند روزه داشته باشند سفر می‌کنند و چنانچه کسی به قصد سودجویی تقلب کند به نوعی مرتکب جنایت شده و آسیب جدی به مردم وارد کرده است.

دکتر هاشمی ابراز امیدواری کرد تا ضمن اینکه مردم خود مراقب سلامتشان هستند بازرسان بهداشت محیط بتوانند از سلامت مردم مراقبت کنند چرا که این امر باعث ایجاد امنیت شده و مردم به این امر که به حقوق آن‌ها احترام گذاشته شده است واقف می‌شوند.

وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد: از آنجا که در برخی موارد قدرت، زیان آور می‌شود بنابر این لازم است مراقبت شود و همه چیز به صورت منصفانه از طریق قانون اصلاح شود.

دکتر هاشمی همچنین، خطاب به بازرسان و کار‌شناسان نظارت که قرار است در ایام نوروز فعالیت و نظارت داشته باشند، گفت: مراقبت کنید که بی‌جا کسی را متهم نکرده و منصفانه همه چیز دنبال شود.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۴۵۰۰ بازرس در قالب ۱۷۰۰ تیم در ایام نوروز نظارت بر بهداشت غذا و آب آشامیدنی مردم را به عهده دارند، افزود: امیدواریم ارائه کنندگان خدمت به مردم در رستوران‌ها و محیطهای عرضه مواد غذایی و اقامتگاه‌ها از این فرصت استفاده کرده و با این باور که خداوند به کارشان برکت و روزی می‌دهد موازین بهداشتی را رعایت و از مردم نیز به خوبی پذیرایی کنند.

هاشمی با تاکید بر لزوم برخورد قاطعانه دستگاه قضا با متخلفان، افزود: لازم است دستگاه قضا هم مثل وزارت بهداشت برای رسیدگی به تخلفات بهداشتی و غذایی تیمی اختصاص دهد و بازرس کشیک بگذارد.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به اینکه مردم هم می‌توانند در امر نظارت سهیم باشند، افزود: مردم می‌توانند هر گونه تخلفات مشاهده شده در زمینه بهداشتی را از طریق شماره تلفن‌های ۱۴۹۰ و ۱۹۰ با کار‌شناسان بهداشتی درمیان گذاشته و همکاران این حوزه به صورت ۲۴ ساعته آماده شنیدن درخواستهای مردم در این زمینه هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز