خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد:

ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب در کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۵۵۲

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: در خصوص الگوی مصرف منابع آبی نیاز به تغییر نگاه داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در مراسم کاشت درخت در باغ هنر پارک پردیسان خطاب به کودکان کار حاضر در مراسم تاکید کرد: محیط زیست و طبیعت مال شماست و هرکس محیط زیست را اذیت کند، حیوانات را آزار دهد و هوا را آلوده کند حق شما را پایمال کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز شما به اینجا آمدید تا درخت بکارید و اهمیت محیط زیست، جنگل‌ها و باغات شهر‌ها را نشان دهید گفت: امروز ما برای کاشت نهال جدید تلاش می‌کنیم تا امید زنده بماند زیرا یکی از تسکین‌دهنده‌ها و ترمیم‌کنندگان درد‌ها و زخم‌ها محیط زیست و طبیعت است و ارتباط با طبیعت بسیاری از فشار‌ها را کاهش می‌دهد.

ابتکار با اشاره به اینکه دولت یازدهم در عرصه محیط زیست گام‌های بسیار جدی برداشته است خاطرنشان کرد: تا حرکت و جنبش اجتماعی در کشور ایجاد نشود و دولت با سیاست‌گذاری، قانونگذاری و اجرای دقیق قوانین در خصوص برخورد با تخلفات زیست محیطی وارد عمل نشود نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با یادآوری اینکه اولین جلسه دولت یازدهم در دو سال و نیم پیش به موضوع نجات دریاچه ارومیه اختصاص یافت اظهار کرد: بیش از دو سال است که دولت تدبیر و امید در زمینه نجات دریاچه ارومیه فعالیت کرده، برنامه‌ریزی و تدوین انجام داده که در نتیجه آن براساس آخرین گزارش‌ها و برای نخستین بار پس از ۱۵ سال افت طراز دریاچه ارومیه متوقف شده و حتی اندکی هم افزایش یافته است.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت اصلاح برداشت آب زیرزمینی و رویه فعلی مصرف آب در کشاورزی کشور گفت: بخش کشاورزی باید به سمت اصلاح تغییر الگوی مصرف آب حرکت کند که گام‌های خوبی نیز در این زمینه برداشته شده است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: چهار ماه پس از استقرار دولت یازدهم تولید بنزین آلوده پتروشیمی متوقف شده و توزیع آن به طور کامل در کشور متوقف شد و از‌‌ همان موقع نیز بنزین یورو۴ در کشور توزیع شده است و امروز مردم ما در هشت کلانشهر کشور از بنزین استاندارد استفاده می‌کنند که این اقدام تنها یکی از محورهای کاهش آلودگی هوا است.

ابتکار تاکید کرد: علی‌رغم مشکلات موجود و وجود ۱۷ روز هوای آلوده در تهران و سایر شهر‌ها اما امروز اعلام می‌کنیم که کیفیت هوا امسال نسبت به سال ۹۲ بهتر بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مقابله با تخلفات شکار، صید و حیوان‌آزاری که باعث رنجش احساسات مردم شده است سازمان با جدیت وارد عمل شده افزود: برخوردهایی جدی با شکارچیان غیر قانونی انجام شده و همچنین با همکاری سمن‌ها جریان سازی مثبتی صورت گرفته برای آنکه شکارچیان سلاح‌های خود را کنار بگذارند و به تغییر فرهنگ شکار و آزادی حیوانات کمک کنند.

ابتکار با اشاره برنامه ملی حفاظت از خرس سیاه و پلنگ ایرانی بیان کرد: اخیراً قانون حمایت از حیوانات در خصوص برخورد با حیوان‌آزاری را به دولت ارائه دادیم که در دست بررسی بوده و قرار است برای تصویب نهایی به مجلس بفرستیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار امیدواری کرد که مجلس دهم با عنایت بیشتری به لوایح محیط زیستی نگاه کند و ادامه داد: مجلس نهم لایحه ارزیابی را در کمال ناباوری رد کرد اما امیدواریم مجلس دهم با سازمان حفاظت از محیط زیست همکاری بیشتری داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز