خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت:

حدود ۱۱۰۰ پروژه در بخش‌های اساسی بیمارستانی در دست اقدام داریم

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۲۵۵

معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: وزارت بهداشت در دولت یازدهم در طرح تحول نظام سلامت، علاوه بر محافظت مالی از مردم در مقابل هزینه های درمان، در پی توسعه زیرساخت ها در این حوزه است.

به گزارش ایلنا، محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت که همراه دکتر هاشمی برای افتتاح ۱۷۱۴ تخت مراقبت های ویژه به بیرجند سفر کرده است، گفت: ما علاوه بر بازسازی و توسعه طرح های موجود در حوزه سلامت، حدود ۱۱۰۰ پروژه در بخش های اساسی بیمارستان ها (بخش مراقبت های ویژه، بخش اورژانس، کلینیک های ویژه، بخش سرطان و بلوک های زایمان) هستیم که۱۷۱۴  تخت مراقبت های ویژه ای که امروز به بهره برداری می رسند، اولین بخش از این پنج سری است.

آقاجانی افزود: امروز به تخت های بخش مراقبت های ویژه بیش از گذشته نیاز داریم و در کشور ما به دلیل حدود ۱۷۰۰۰ مرگ ناشی از حوادث ترافیکی این نیاز بیشتر مشهود است.

وی گفت: وضعیت ما در مورد تخت های بخش مراقبت های ویژه محرومیت مضاعف دارد زیرا تعداد تخت های عادی بیمارستانی ما نیز یک و نیم به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است که نسبت به متوسط منطقه خودمان نیز پایین تر است. از این تعداد باید حدود ۱۰درصد به بخش های مراقبت های ویژه اختصاص پیدا کند که در کشور ما این عدد حدود ۶ درصد است.

آقاجانی با اشاره به ضریب اشغال صد در صد تخت های مراقبت های ویژه خاطرنشان کرد: تا امروز کمبود ما حدود ۲۴۰۰ تخت مراقبت ویژه بود که با افتتاح این ۱۷۱۴ تخت قسمت عمده این کمبود برطرف می شود و در سال آینده نیز ۷۰۰ تخت دیگر به این تعداد افزوده خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز