خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی ستاد دیه اعلام کرد:

۹۹۱۴ زندانی جرایم‌ غیرعمد در کشور

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۱۶۷

معاون اجرایی ستاددیه در هفته نکوداشت استان بوشهر که به آزادی ۲۲ مددجوی تحت حمایت این نهاد منتهی شد، خبر از حضور ۹۹۱۴ محکوم جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی ساری درآیین گلریزان آزادی ۲۲ زندانی جرائم غیرعمداستان بوشهرکه به همت شهرداری وشورای اسلامی شهر بوشهربرگزار شد، اظهار کرد: مجموع کل بدهی این افراد بالغ بر هفت هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که امید است در روزهای باقیمانده از سال با همیاری شکات و البته دستگاه قضایی موجبات آزادی بسیاری از سرپرستان خانواده‌هایی که ناخواسته در این جمع قرار گرفته‌اند تا پیش از سال نو فراهم شود.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد حمایتی در نیمه نخست سال‌جاری افزود: تا ابتدای مهر ماه ۹۴ با حمایت نیکوکاران کشوری تعداد ۵ هزارو ۴۶۸ نفراز زندانیان جرائم غیرعمدبا مبلغ بدهی ۴هزارو ۲۹۹ میلیارد ریالی بدهی از بند حبس رهایی یافتند که برای آزادی این دسته از زندانیان نیازمند قریب به ۴۱ درصد از مبلغ محکومیت آن‌ها از سوی طلبکاران و اولیاءدم گذشت رضایتمندانه اخذ شد.

آزادی زندانیان غیرعمد از منابع صد درصد مردمی

معاون مدیرعامل ستاددیه کشور منابع لازم برای استخلاص این محکومان را صد در صد مردمی اعلام کرد و یادآور شد: بدهی ۷ هزار میلیاردی ۸۵۰۰زندانی غیرعمدی هم که در سال ۹۳ با مساعدت این ستاد آزاد شدند همه از محل وجوه واریزی خیرین خداجوی کشور پرداخته شده است که البته ۶۰ درصد از این مبلغ را شاکیان خصوصی با چشم‌پوشی از حقوق خود به این مددجویان اهدا کرده‌اند.

ساری استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان و خوزستان را از استان‌های فعال در زمینه برگزاری جشن‌های گلریزان معرفی کرد و گفت: درماه مبارک رمضان امسال با یک رشد کمی و کیفی ما در سراسر ایران اسلامی میزبان ۲۲۰ جشن گلریزان بودیم که استان بوشهر به مانند سال‌های گذشته با برپایی ۲۳ آیین گلریزان رکورددار برگزاری این جشن‌های معنوی بود.

آزادی ۱۲ زندانی بوشهری تا پایان سال‌جاری

وی با تقدیر از حمایت مجموعه شهرداری و شورای شهر بوشهر در راستای حبس‌زدایی تصریح کرد: باهمت معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی ویکی از نیکوکاران این استان ۱۶۸میلیون تومان برای آزادی زندانیان واجد شرایط بوشهراختصاص یافت که امید است تاپایان سال زمینه آزادی ۱۲ زندانیان جرایم غیرعمددیگر در این استان فراهم شود.

معاون اجرایی ستاددیه کشور با اعلام آمار ۱۲۵ نفری محکومان جرایم غیرعمد بوشهر اظهار کرد: براساسگزارش اراده کل زندان‌های استان تنهایک زن در جمع این محکومان بوشهری حضور داردکه با هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر گردید ستاددیه در قالب تسهیلات ویژه‌ای با اعطای وام یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریالی شرایط آزادی این بانوی میان‌سال را فراهم کند.

آزادی همه محکومان دیه تصادفات بعد از اجرای قانون جدید

ساری زندانیان محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات را در این استان ۱۷ نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به اجرایی شدن قانون اصلاح قانون بیمه شخص ثالث در طی روزهای پیش‌رو، امید است باتصویب طرح ضمن رهایی تمامی محکومان بعدازاین هم هیچ زندانی جرائم غیرعمدی با این محکومیت نه تنها در استان بوشهر بلکه در کل کشورنداشته باشیم.

در ادامه مراسم، علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهرنیز طی سخنانی اظهار کرد: باکمک خیرخواهانه شهرداری وشورای اسلامی شهر بوشهر ۲۲ نفراز زندانیانی که به طور ناخواسته با یک بدهی ۱۶ میلیارد ریالی روانه زندان شده بودند امروز آزاد می‌شوند که قابل توجه است. ازاین میزان بدهی بیش از ۹ میلیارد ریال آن ازسوی شکات گذشت رضایتمندانه شده و این افراد تنهاباپرداخت ۳ میلیاردو ۴۲۳ میلیون ریال آزادمی‌شوند.

بدهی ۱۲۵ زندانی غیرعمد بوشهر ۱۱ میلیارد تومان است

وی مجموع بدهی کل محکومان جرایم غیرعمد استان را نیز ۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: اگر با همین رویه طلبکاران این ۱۲۵ محکوم غیرعمد حاضر در سطح زندان‌های استان با مجموعه ستاددیه همیاری کنند امید است در آستان سال جدید مددجویان زیادی از بند رهایی یابند.

جمادی با تاکید بر مقوله نشر موضوعات آموزش در کاهش زندانیان جرایم غیرعمد گفت: ازابتدای سال۹۴ تا کنون با همیاری مددکاران زندان‌ها، مساعدت نیکوکاران و تلاش مجموعه ستاددیه تعداد ۸۰ نفراز زندانیان واجد شرایط دراستان بوشهر طعم شیرین آزادی را چشیدند اما برای انجام اقدامی در خصوص این قبیل از زندانیان باید تمام توجه خود را بیش از آنکه معطوف به آزادی افراد کنیم این همت عمومی را به موضوع پیشگیری مربوط سازیم.

سرمایه ناتمام ایران اسلامی انسانی است

غلامعلی می‌گلی‌نژاد، شهردار بوشهر نیز دراین آئین سنتی در سخنان کوتاهی گفت: همه انسان‌هادر لحظه‌ای با دوری از فطرت خوددچارلغزش یا اشتباه می‌شوند ولی برای ایران اسلامی زیبنده نیست که بسیاری از سرمایه‌های انسانی آن بدون سوء‌نیت مجرمانه و تنها بر حسب یک اتفاق ناخواسته یا غیرقابل پیش‌بینی درزندان باشند.

وی افزود: سال‌های پر فراز و نشیبی که ملت شریف ایران از سرگذرانده است این حقیقت را اثبات کرده که سرمایه نظام جمهوری اسلامی نفت وگازومعادن آن نیست، بلکه ذخایر ناتمام آن سرمایه‌های انسانی است که بایدخدایی زندگی کنند ولی برخی ازآن‌ها به پاره‌ای دلیل روانه زندان شده و بخشی ازعمرشان رادرحبس سپری می‌کنند.

شهرداربوشهر، تصریح کرد: همه مادر هر پست و نهادی که قرار داریم بر حسب یک تعهد اجتماعی بایدتلاش کنیم به قدر وسع زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمدفراهم شده تااین افراد بانگاهی نو به آغوش جامعه بازگردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز