خبرگزاری کار ایران

به ریاست وزیر دادگستری برگزار شد

شانزدهمین نشست شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

شانزدهمین نشست شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، به ریاست وزیر دادگستری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، صبح امروز در شانزدهمین نشست شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ضمن ابراز خرسندی از حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: به لطف خداوند، انتخابات با مشارکت بالای ۶۰ درصدی مردم و با کمترین مخاطرات و ایرادات برگزار شد.

وی در این باره افزود: امیدواریم فرهنگ نقدپذیری و قبول دیدگاه های یکدیگر در جامعه نهادینه شود و همچنین از همه ارکان نظام، از مقام معظم رهبری گرفته تا دولت و نهادهای غیر دولتی که برای تحقق این حرکت ارزشمند تلاش کردند، سپاسگزاری می کنیم.

* برجام در راس دستاوردهای سال گذشته بود

وزیر دادگستری گفت: سالی که پشت سر گذاشتیم همراه با حوادث مختلف تلخ و شیرینی بوده که تحریمها، کاهش درآمد نفتی، وقایع سوریه، یمن و حادثه تلخ منا از جمله حوادث تلخ و غم انگیز بود؛ در مقابل دستاوردها و نکات مثبتی نیز وجود داشته که برجام در راس آنها بود.

وی همچنین افزود: با تحقق برجام و رفع تحریمها، جایگاه نظام تا حد زیادی آنچنان که شایسته ملت ما است رقم خورد و از تصاویر زشت، نسبتهای ناروا و سیاه نمایی ها علیه ما، تا حد زیادی کاسته شد و جایگاه بین المللی ما تثبیت و تحکیم و تحول بزرگی در عرصه بین المللی ایجاد شد.

پورمحمدی پیامد امنیتی برجام را بسیار مهم دانسته و تصریح کرد: بسیاری از مخاطراتی که در معرض آن قرار داشتیم، با این توافق از ما دور و جایگاه امنیت ملی ما تقویت شد؛ تقویت بنیان های داخلی از جهت انسجام ملی نیز از دیگر دستاوردهای برجام بود.

* برجام تقویت کننده پیام انقلاب اسلامی بود

وی با بیان این که ما موضوعی آرمانی را دنبال می کنیم که نمی توانیم از آن غافل باشیم گفت: ما یک نظام انقلابی هستیم و در عرصه جهانی هماوردی داشته و مبارز طلبیده ایم و برجام نیز تقویت کننده پیام انقلاب اسلامی ما است.

وزیر دادگستری تاکید کرد: برجام نشان دهنده فرهنگ انسانی، عاقلانه و مدبرانه یک نظام انقلابی است و انتخابات نیز رفتار مردم سالارانه این انقلاب را به نمایش گذاشت؛ اما بدانیم که بدون شک دشمنی ها با جمهوری اسلامی ایران تشدید خواهد شد؛ ولی این بدان معنی نیست که ما از برخورد با آنها ناتوان هستیم بلکه برعکس این نشان دهنده قوت ماست که دشمنان حساس تر می شوند.

* قضاوت نهادهای بین المللی حاکی از پیشرفت ما در عرصه حقوق کودک است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در سال گذشته در حوزه حقوق کودک توفیقات خوبی داشته ایم بیان داشت: توفیقات ما در زمینه حقوق کودکان جزو دستاوردهای مهم ما است و قضاوت نهادهای بین المللی نیز حکایت از پیشرفت در این عرصه دارد.

پورمحمدی همچنین افزود: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک توانست فعالان عرصه حقوق کودک را گرد هم جمع کند و با ایجاد هم افزایی، شاهد پیشرفت ها و دستاوردهای خوبی در این عرصه بوده ایم که در سایر زمینه ها نیز باید به همین ترتیب عمل شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: «برنامه عمل مشترک حقوق کودک» عنوانی است که برای سند ملی حقوق کودک در نظر گرفته ایم و از لحاظ قانونی نیز با توجه به اینکه دولت تکلیف ما را با آیین نامه مشخص کرده است، ایراد قانونی در اجرایی کردن این برنامه وجود ندارد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این نشست، عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و الوندی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک نیز ضمن ارایه گزارش از فعالیت های گذشته این مرجع، از حضور و مشارکت تمامی اعضای شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در سالی که گذشت، تقدیر و تشکر کردند.

کد خبر : ۳۵۳۳۸۳