خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

پرداخت سالانه ۲ هزار میلیارد تومان برای کاهش هزینه‌های دارویی

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۴۶۵

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای کاهش هزینه‌های دارویی سالانه ۲ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم که این نشان‌دهنده اهمیت دولت به حوزه سلامت مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رسول دیناروند در همایش مغز استخوان و جشن ۲۵ سالگی پیوند سلول‌های بنیادین اظهار کرد: پیوند مغز استخوان از لحاظ اقتصادی بسیار کمک‌کننده و تاثیرگذار‌تر از درمان‌های دیگر است و وزارت بهداشت نیز حمایت‌های لازم در این حوزه را خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت همواره گفته می‌شود که پیشگیری بهتر از درمان است اما برخی اوقات درمان پیشگیری از هزینه‌های بعدی است. به طور مثال اگر قند خون یک بیمار مبتلا به دیابت کنترل شود با درمان ساده‌ای این بیمار دچار پیچیدگی‌های بعدی  که هزینه‌های بسیار بالاتری نیز دارد، نخواهد شد. پیوند یکی از درمان‌هایی است که خود یک نوع پیشگیری از هزینه‌های سنگین بعدی  است.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم رئیس جمهور سلامت است و علی‌رغم سختی‌هایی که دولت تاکنون داشته، فعالیت‌های مفیدی در این حوزه انجام شده است. البته هنوز بخش عمده‌ای از مشکلات وجود دارد.

وی ادامه داد: مسئله‌ای که در سال‌های گذشته وجود داشت، کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌ها از جیب مردم بود که تبدیل به یک آرزوی محال شده بود. اما در حال حاضر ۴۰ درصد از هزینه‌های جیب مردم در حوزه سلامت کاهش پیدا کرده است و پرداختی‌ها به زیر ۶ درصد رسیده است.

دیناروند گفت: ما در سال حدود ۲هزار میلیارد تومان در کاهش هزینه‌های دارویی هزینه می‌کنیم که این نشان‌دهنده اهمیت دولت به این حوزه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز