خبرگزاری کار ایران

دبیر کل پشتیبانی و خدمات رفاهی وزارت بهداشت:

حدود ۲۴۰۰ آمبولانس فرسوده در کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۲۵۴

دبیر کل پشتیبانی و خدمات رفاهی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا پایان سال۹۴ تعداد هزار دستگاه آمبولانس تامین شده برای دانشگاه های علوم پزشکی توزیع خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مصطفی پریدار؛ مدیر کل امور پشتیبانی و خدمات رفاهی وزارت بهداشت گفت: یکی از مشکلات نظام سلامت کشور که در قالب طرح تحول سلامت نیز می گنجد و تاکید وزیر بهداشت هم بر رفع آن بوده، بحث کمبود آمبولانس در سطح کشور بوده است.

وی افزود: متاسفانه واقعیت این است که ما در سال های گذشته به دلیل محدودیت منابع و بحث تحریم نتوانستیم ناوگان آمبولانس کشور را ترمیم کنیم.

دکتر پریدار ضمن اشاره به این نکته که معمولا عمر متوسط آمبولانس ۵ تا ۷ سال در نظر گرفته می شود گفت: حتی اگر ما این عمر متوسط را ۱۰ سال در نظر بگیریم، باز حدود ۲۴۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور داریم که با در نظر گرفتن کمبود آمبولانس در نقاط مختلف کشور، در کل رقمی حدود ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور کمبود داشتیم.

مدیر کل امور پشتیبانی و خدمات رفاهی وزارت بهداشت در خصوص رفع نیاز به آمبولانس در کشور نیز گفت: ما بخشی از این نیاز را در راستای بحث اقتصاد مقاومتی از منابع داخلی تامین کردیم و با توجه به محدودیت های تولید داخلی، برای رفع بخشی از این نیازها به منابع خارجی نیز رو آوردیم.

دکتر پریدار یادآور شد: در رابطه با این موضوع قراردادهای متعددی با تولیدکنندگان داخلی، مناطق ازاد و و منابع خارجی منعقد شد و در نهایت آنچه در سال جاری و سال ۹۵ محقق خواهد شد، اضافه شدن ۲۸۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان آمبولانس های کشور خواهد بود که بخش عمده ای از نیازسنجی انجام شده را مرتفع خواهد کرد.

وی که در حاشیه همایش مدیران امور پشتیبانی و خدمات رفاهی دانشگاه های علوم پزشکی کشور سخن می گفت اضافه کرد: از این ۲۸۰۰ آمبولانس تا کنون ۸۰۰ دستگاه تامین شده و در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار داده شده و ۲۰۰ دستگاه دیگر هم تا پایان سال جاری تامین خواهد شد و باقی این تعداد تا پایان سال آینده تامین خواهد شد.

دکتر پریدار همچنین در مورد آمبولانس های هوایی کشور نیز گفت: بحث آمبولانس هوایی بحثی پیچیده است و روشی که وزارت بهداشت تاکنون به آن عمل کرده، در قالب خرید خدمت به صورت محدود بوده و بیشتر بار کاری ما در این بخش بر دوش همکاران ما در هلال احمر و نیروهای مسلح بوده است. اما برنامه هایی برای این موضوع داریم که نتایج آن در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز