خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

مبارزه با مواد مخدر، وظیفه‌ای جهانی و ملی است

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۱۶۰

معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مبارزه با مواد مخدر، وظیفه‌ای جهانی و ملی است و تک تک افراد وظیفه دارند با همت فراگیر در مقابله با ویرانگری این بلای خانماسوز اقدام بایسته انجام دهند.

 به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر،حجت الاسلام و المسلمین صادق گلزاده درباره اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و راهکارهای تحقق این رویکرد افزود: اصولا در جامعه معاصر قدرت‌های استکباری از اخلاق انسانی و رعایت حقوق بشر کاملا به دور هستند، آنان با ادبیات حقوق بشر و حقوق انسان‌ها آشنا نبوده و  با توسعه مواد مخدر و محرک‌های جدید صورت مسئله را به گونه‌ای تبیین می‌کنند که در دفاع از انسان و انسانیت هستند در حالیکه اقدامات آن فریبنده ، خطرناک و در جهت نابودی نسل جوان است .

 وی توضیح داد: به عنوان مثال قدرت‌های استکباری به اسم مبارزه با مواد مخدر به افغانستان آمده‌اند و با ادعای این مبارزه به تولید و عرضه مخدرهای صنعتی و شیمیایی بسیار خطرناک که جسم و روح را نابود می‌کند، در میان جمعیت‌های جوان کشورهای مختلف از جمله ایران نفوذ می‌یابند و به دنبال کسب درآمد و سودآوری هستند.

 حجت الاسلام و المسلمین گلزاده با بیان اینکه امنیت مرزهای کشورمان برای جلوگیری از ورود مواد مخدر در راستای اجتماعی شدن مقابله با اعتیاد یک ضرورت اساسی و اجتناب ناپذیر است، اظهار داشت: با کنترل مرزهای کشور، در واقع زمینه جذب مواد مخدر صنعتی و شمیایی، روان‌گردان‌ها و ابتلای افراد به این معضل را کمتر می‌کنیم ، مقصود از کنترل مرزها، کنترل مبادی تولید و عرضه مواد مخدر است و باید ارتقای امنیت و بالا بردن هزینه جابه جایی مواد برای قاچاقچیان مدنظر باشد.

وی ادامه داد: مردم نیز باید دولت را در کنترل این بلای خانمانسوزکمک کنند و کارهای علمی، کاربردی و راهبردی درباره اینکه چه چیزهایی عامل روی آوردن به مصرف مواد مخدر است، با همکاری این دو قشر انجام شود و همه راه‌ها برای لغزنده شدن افراد به سمت استعمال مواد را ببندیم تا در معرض ابتلا قرار گرفتن افراد به این آسیب و معضل کاهش یابد.

معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه پیشگیری از دیگر اموری است که در جهت مبارزه اجتماعی با مواد مخدر مدنظر است، تصریح کرد: عوامل و زمینه‌ها باید به گونه‌ای تنظیم شود تا رغبت افراد به سمت مصرف مواد مخدر و داروهای روانگردان کاهش یابد، پیشگیری حرف اول را در مقابله با اعتیاد می‌زند .

 به گفته وی، همچنین باید به این مسئله توجه شود که روی آوردن به مصرف مواد مخدر یک جرم و بیماری تلقی می‌شود، خانواده‌ها باید دغدغه اساسی‌شان مراقبت از فرزندان در جهت گرفتار نشدن به اعتیاد باشد و نسبت به دوست‌یابی آنان نظارت داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز