خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی در شورای شهر تهران:

۱۰۰ هزار ساخت‌وساز غیرمجاز در سطح ملی انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۹۰۴

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اوضاع کنونی به نحوی است که ۱۰۰ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در سطح ملی انجام شده است که وقتی بررسی می‌کنیم؛ مشخص می‌شود، مجوز این ساخت‌وساز‌ها از سوی شهرداری، دهیاری و... صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود حجتی ضمن حضور در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به وجود مباحثی میان سازمان منابع طبیعی و شهرداری گفت: ما همیشه این دغدغه‌ را داشتیم که اگر مدیریت پارک‌ها و اراضی در اختیار شهرداری قرار گیرد، ممکن است به خاطر وجود مشکلات و محدودیت‌ها اتفاقاتی در دخل و تصرف این اراضی رخ دهد.

وی ادامه داد: مکاتبات و مذاکرات زیادی در این زمینه داشتیم و در ‌‌نهایت بنا شد؛ در چارچوب قوانین منابع طبیعی این اراضی به صورت امانت در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد.

حجتی با اشاره به واگذاری اراضی جنگل‌کاری‌ حومه شهری در منطقه جاجرود، سرخه‌حصار و نقاط شمال و شمال غرب شهر تهران اظهار کرد: اساس کار ما آن بود که شهرداری این اراضی را به صورت امانت در اختیار گرفته و نگهداری کند تا مردم از این اراضی استفاده کرده و شهرداری نیز در اراضی دخل و تصرف نکند و منابع طبیعی هم بر موضوع نظارت کند.

وزیر جهاد کشاورزی درخصوص میادین میوه و تره‌بار با تاکید بر اینکه باید درخصوص میوه و تره‌بار بویژه پس از تولید آن‌ها میان شورای شهر و وزارت جهاد کشاورزی همکاری مشترک صورت گیرد به مشکلات تولیدکنندگان محصولات کشاورزی درخصوص تولید و عرضه این محصولات اشاره کرد و تاکید کرد: باید در راستای رفاه حال تولیدکننده سازوکاری ایجاد کنیم تا اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تولیدکننده‌ها بتوانند محصولات خود را عرضه کنند به نحوی که به نفع مصرف‌کننده و تولیدکننده باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه سازوکارهای موجود این امکان را در اختیار قرار نمی‌دهد که تولیدکنندگان به طور مستقل تولیدات خود را عرضه کنند، خاطرنشان کرد: در مصوبه‌ای که شورای عالی انقلاب به تصویب رسانده بود این امکان وجود داشت و اگر امروز با کمک شهرداری مدیریت میوه و تره بار و پشتیبانی شورای شهر چنین امکانی برای تولیدکنندگان ایجاد شود، هم قیمت عرضه محصولات کمتر خواهد شد و هم تولیدکنندگان بهتر می‌توانند؛ محصولات خود را به بازار برسانند.

حجتی تصریح کرد: کشاورزی ما کشاورزی فردی است و اگر بتوانیم این اتحادیه و تعاونی‌ها را تثبیت کنیم باعث پایداری اقتصاد و تولید ما می‌شود.

وی مسائل مربوط به اراضی حریم‌ها را به عنوان یکی از نگرانی‌های اصلی وزارت مطبوع خود خواند و گفت:  امروز حریم در سطح ملی حساب و کتاب ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی با طرح این سوال که چه کسانی حریم شهر‌ها را مشخص می‌کنند، ادامه داد: تهران شعاع تاثیر و نفوذ خاص خود را دارد و قطبی جاذب است و اوضاع کنونی به نحوی است که ۱۰۰ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در سطح ملی انجام شده است که وقتی بررسی می‌کنیم مشخص می‌شود مجوز ساخت و ساز‌ها از سوی شهرداری، دهیاری و غیره صادر شده است.

حجتی در این‌باره افزود: ما ناچار به شکایت شدیم و تاکنون ده‌ها هزار شکایت داشته‌ایم و متاسفانه سرمایه‌های ملی ما در گوشه و کنار ذخیره شده و ما ناچار به تخریب آن‌ها هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز