خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم خبر داد:

تنظیم سند دریایی و ورود به فعالیت‌های دریانوردی

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۲۶۹

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تنظیم سند دریایی و ورود به فعالیت‌های دریانوردی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمد فرهادی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) در حاشیه نشست تخصصی هم‌اندیشی ملی تدوین سیاست‌های اجرایی و اولویت‌های پژوهش و فناوری کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت علوم در زمینه پژوهش و فناوری در یکسال اخیر چه فعالیت‌هایی داشته و اولویت‌های این وزارتخانه برای سال آینده چه مواردی است، گفت: در یکسال اخیر رشد تحقیقات در کشور خوب بوده و امروز اولویت‌های تحقیقاتی در کشور در نشستی که با حضور کمیسیون‌های و دستگاه‌های اجرایی بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: سهم تحقیقات بنیادی در کشور باید چیزی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد و همچنین تحقیقات کاربردی باید بین ۷۵ تا ۸۰ درصد باشد که در برنامه جامع پیش‌بینی شده و باید به این سهم در تحقیقات در کشور برسیم و این موضوع به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی واگذار شده است.

وزیر علوم در ادامه به امضا تفاهم‌نامه‌های مختلفی توسط وزارت علوم و دانشگاه‌های اشاره کرد و گفت: تاکنون توانسته‌ایم تفاهم‌نامه‌هایی در موضوعات مختلفی ازجمله مدیریت آب، مسئله خشکسالی، مسئله ریزگرد‌ها و انرژی‌های تجدیدپذیر به امضا برسانیم. همچنین در موضوع برداشت بیشتر از منابع نفتی تفاهم‌نامه‌های خوبی بین وزارت نفت و دانشگاه‌ها منعقد شده است و از سوی دیگر نیز در موضوع ساخت خودروهای برقی و هیبریدی بارنامه‌های جداگانه‌ای را داشته‌ایم.

فرهادی ادامه داد: همچنین در موضوع مسائل و مشکلات اقتصادی در قالب طرح‌های پژوهشی اقداماتی صورت گرفته که این موضوعات به عنوان اولویت‌های تحقیقاتی مطرح شده‌اند.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر تدوین سند دریایی در سند نقشه جامع علمی کشور مطرح است خاطرنشان کرد: در این رابطه ما نظرات خودمان را مطرح کرده‌ایم و در جلسه فردا نیز بحث و بررسی‌ها در رابطه با سند دریایی و تنظیم آن ادامه می‌یابد. بحث این است که بتوانیم تحقیقات دریایی خوبی داشته باشیم و از منابع دریایی به خوبی استفاده کنیم.

وزیر علوم اضافه کرد: همچنین در زمینه‌های فعالیت‌هایی نظیر دریانوردی و حتی فعالیت‌هایی در حوزه منابع دریایی در این سند پیش‌بینی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز