خبرگزاری کار ایران

همزمان با افتتاح نمایشگاه «تهران، کهن شهر من»؛

تهرانگردی نوروز با هنرمندان آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۰۹۱۸

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: نخستین برنامه تهرانگردی ویژه نوروز ۹۵ همزمان با افتتاح نمایشگاه «تهران، کهن شهر من» در روز ۲۴ اسفندماه برای هنرمندان پایتخت برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، رجبعلی خسروآبادی با بیان اینکه هنر زبان مشترک بین کشور‌ها است، اظهار کرد: ما باید با استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد هنر در راستای معرفی و شناساندن فرهنگ و تاریخ ایران به جهان گام برداریم و با سرمایه‌گذاری درست در بخش هنر، جهانیان را با آثار ارزشمند فرهنگی تهران آشنا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هنرمندان می‌توانند برای خلق آثار هنری خود از آثار موزه‌ای یا ابنیه تاریخی ایده بگیرند، گفت: برگزاری تورهای تهرانگردی خاص هنرمندان موجب افزایش حساسیت‌ها و توجه بیش از پیش جامعه هنری به این مقوله خواهد شد.

 خسروآبادی هنر را وسیله‌ای در راه تعالی جامعه برشمرد و افزود: بی‌شک توصیه یک هنرمند به عموم شهروندان در خصوص حفظ آثار تاریخی به ویژه در ایام سفرهای نوروزی و یا بازدید از یک مکان یا رویداد فرهنگی جریان شگفتی را در جامعه ایجاد کند.

خسروآبادی هنرمندان را تاثیر گذار‌ترین قشر فرهنگی جامعه دانست که همواره نقش بسزایی در حفظ فرهنگ و تاریخ این سرزمین ایفا کرده‌اند.

 او ادامه داد: آثار موزه‌ای که امروز به عنوان هویت فرهنگی به آن می‌بالیم زایده ذهن خلاق هنرمندان ایرانی در طول تاریخ بوده است.

بر اساس این گزارش؛ تور تهرانگردی هنرمندان پایتخت با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، شهرداری ناحیه یک منطقه ۶ و موزه ملی ایران در روز ۲۴ اسفندماه از مقابل پارک هنرمندان در خیابان ایرانشهر برگزار خواهد شد، و هنرمندان می‌توانند برای ثبت نام با شماره ۸۸۸۹۶۳۴۵ الی ۷ اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری ناحیه یک تماس حاصل نمایند.

در این برنامه هنرمندان ضمن بازدید از نمایشگاه کاوشهای باستان‌شناسی تهران «تهران، کهن شهر من» از موزه ملی، موزه آبگینه، موزهٔ کلیسای حضرت مریم و آتشکده آدریان در خیابان سی تیر بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز