خبرگزاری کار ایران

میرزاده خبر داد:

کمک ۱۰ هزار میلیارد تومانی دانشگاه آزاد به آموزش عالی در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۷۶۱

رییس دانشگاه‌ آزاد اسلامی تاکید کرد: این دانشگاه سال آینده حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به آموزش عالی کشور از محل اعتبارات خود که توسط مردم تامین شده است، کمک خواهد کرد که این رقم شامل طرح‌های عمرانی، جذب اعضای هیات علمی و هزینه‌های جاری دانشگاه می‌شود.

به گزارش ایلنا، حمید میرزاده در دیدار جمعی از اعضای هیات علمی، کارکنان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، ضمن خیر مقدم به دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: دکتر لاریجانی یکی از اعضای موثر شورای عالی انقلاب فرهنگی است که همواره در شورای انقلاب فرهنگی از ضریب تاثیر دانشگاه در توسعه ملی دفاع کرده‌اند و خوشبختانه با مدیریت عالی در مجلس شورای اسلامی با تفکر میانه روی و اعتدال برای رعایت مصالح کشور اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری هشتمین جلسه هیات امنای استان قم اظهار داشت: این جلسات در راستای مصوبه ۷۲۱ آبانماه ۹۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی و به طور منظم در تمامی استان‌ها تشکیل می‌شود.

گزارشی از مصوبات هشتمین جلسه هیات امنای استان قم

دکتر میرزاده در ادامه به ارائه گزارشی درخصوص مصوبات این جلسه پرداخت و گفت: در این جلسه درباه مدارس سما و ساخت یک مدرسه سما در قم تصمیم گیری شد. همچنین با توجه به مشکل دانشجویان دختر و کمبود خوابگاه، قرار شد ساختمانی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در نزدیکی واحد قم خریداری و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

دانشگاه آزاد اسلامی؛ مامن فارغ التحصیلان

وی افزود: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر دارای یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو که ۳۷ درصد دانشجویان کل کشور را شامل می‌شود. همچنین دارای ۳۲ هزار هیات علمی تمام وقت است که بیش از ۵۰ درصد آن‌ها دارای Ph. Dهستند.

میرزاده توجه به نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از اولویت‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: خوشبختانه میزان جذب اعضای هیات علمی ما از دو وزارتخانه علوم و بهداشت و درمان ظرف دو سال گذشته بیشتر بوده است. به گونه‌ای که طی دو سال گذشته حدود ۷هزار نفر عضو هیات علمی جذب شده یا مربیان ارتقا یافته‌اند که تا پایان خرداد ۹۵ این تعداد به ۱۱ هزار نفر می‌رسد.

میرزاده با اشاره به افزایش جذب فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه‌ها توسط دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حدود ۶۵ درصد از اعضای هیات علمی جذب شده در این دانشگاه متعلق به دانشگاه‌های دولتی است به همین خاطر دانشگاه آزاد اسلامی را می‌توان مامنی برای فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه دانست.

رییس دانشگاه آزاد اسلام همچنین به طرح سا‌ها که نام اختصاری سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد است اشاره و اظهار داشت: در این طرح که یک طرح ملی بوده حدود ۱۱ هزار آزمایشگاه و کارگاه در این طرح تجمیع شده است و در حقیقت تمامی پژوهشگران کشور اعم از دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و از آن استفاده کند.

وی افزود: این طرح علاوه بر کاربری فوق جنبه درآمدزایی نیز داشته که در راستای سیاست‌های افزایش منابع غیر شهریه‌ای دانشگاه است.

کمک ۱۰ هزار میلیارد تومانی دانشگاه آزاد اسلامی به آموزش عالی کشور

میرزاده با بیان اینکه امروز ۵۶ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند و حدود ۳۰ درصد کل دانشجویان فعلی ما در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیلند، افزود: سیاست جذب هیات علمی ما تا سال ۹۶ ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر حدود ۳۵ هزار عضو هیات علمی سایر دانشگاه‌ها به صورت نیمه وقت و یا مدعو با ما همکاری علمی دارند، که جمعا در حال حاضر حدود ۷۰ هزار استاد و عضو هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت و مدعو با این دانشگاه همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ماهانه به بیش از ۱۰۰ هزار کارمند، عضو هیات علمی و... حدود ۳۰۰ میلیارد تومان دستمزد پرداخت می‌کند، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی سال آینده حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به آموزش عالی کشور از محل اعتبارات خود که توسط مردم تامین شده است، کمک خواهد کرد که این رقم شامل طرح‌های عمرانی، جذب اعضای هیات علمی و هزینه‌های جاری دانشگاه می‌شود.

اجرای ۳۰ پروژه علمی، پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی

میرزاده همچنین از اجرای ۳۰ نوع پروژه علمی، فرهنگی، پژوهشی و کارآفرینی به صورت همزمان در تمامی واحدهای سراسر کشور این دانشگاه خبر داد.

وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص پژوهش محور بودن دانشگاه و از سوی دیگر تاکیدات آیت الله هاشمی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر روحانی مبنی بر تاسیس پژوهشگاه در دانشگاه خوشبختانه اساسنامه پژوهشگاه دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب هیات امنا رسید و در حال حاضر نیز ساختمان این پژوهشگاه در دست احداث است.

میرزاده افزود: این پژوهشگاه با هدف ارتقای ارتباط با صنعت و خدمات راه اندازی شده و اساتید و پژوهشگران و آزمایشگاه‌های ممتاز دانشگاه در سراسر کشور زیر مجموعه این پژوهشگاه خواهند بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به راه اندازی طرح شفا در این دانشگاه گفت: طبق سیاست‌های دانشگاه، در هریک از استان‌ها شهرک فناوری احداث می‌شود، امروز نیز در جلسه هیات امنا مصوب شد این طرح در زمینی حدود ۲۶هزار مترمربع در قم اجرا شود.

توسعه شرکت‌های دانش بنیان در راستای سند علم و فناوری

وی با اشاره به سند علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گفت: بر اساس این سند توسعه مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است. در حال حاضر این دانشگاه دارای ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور و ۷۷ مرکز رشد است که تاپایان سال ۹۹ این تعداد به ۸۰۰ شرکت دانش بنیان و ۱۵۰ مرکز رشد افزایش خواهد یافت.

میرزاده در این جلسه به صحبت‌های مطرح شده توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان اشاره کرد و گفت: از نقطه نظراتی که در این جلسات مطرح می‌شود در تدوین برنامه ریزی‌ها و بخشنامه‌ها استفاده خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برخی از نکات مطرح شده، در بخشنامه‌های سازمان مرکزی آمده است، خطاب به مسولان و روسای واحدهای دانشگاهی گفت: کلیه روسا و مسولان باید اطلاعات خود را نسبت به بخشنامه‌های ابلاغی به روز کنند و زمان کافی برای مطالعه این بخشنامه‌ها بگذارند.

میرزاده به بررسی بخشنامه‌ها در شورای مرآت اشاره کرد و افزود: شورای مرآت متشکل از بخشی از مدیران مجرب صف و به تعبیری اجراکنندگان مقررات و بخشنامه‌های دانشگاه است و کلیه بخشنامه‌ها ابتدا در این شورا بررسی و سپس ابلاغ می‌شود.

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور دکتر لاریجانی در این جلسه به نقطه نظرات ایشان اشاره کرد و گفت: دکتر لاریجانی همواره در شورای انقلاب فرهنگی از ضریب تاثیر دانشگاه در توسعه ملی دفاع کرده‌اند.

حضور ۷۰ هزار عضو هیات علمی گامی در راستای اشتغال‌زایی است

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی به حضور ۷۰ هزار استاد و عضو هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: از ۲۱ میلیون خانوار ایرانی، ۷ میلیون خانوار به انحاء مختلف با دانشگاه‌آزاد اسلامی متصل هستند، که این تعداد کارمند و عضو هیات علمی گامی در راستای اشتغالزایی افراد در دانشگاه است.

وی به حضور ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: اکثر شهرهای ایران به واسطه حضور واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پیشرفت کرده‌اند و حضور این واحد‌ها جغرافیا و اقلیم مناطق محروم را بهبود بخشیده که براساس گزارش‌های سازمان ملل متحد و یونسکو دانشگاه آزاد اسلامی یک الگوی جهانی برای توسعه است.

دکتر میرزاده به حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی از مخترعین و پژوهشگران اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌آزاد اسلامی همواره از مخترعین و پژوهشگران در راستای تولید انبوه محصولات حمایت کرده است.

وی به اختراع پودری که مانع از سوختن می‌شود توسط اعضای مرکز رشد قم اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات در کشور‌ها احتمال آتش سوزی است که می‌توان از این ماده در پوشش دیوار‌ها استفاده کرد. وی از مسئولان ذیربط خواست برای تجاری کردن این محصول سریعا اقدام و از این طرح حمایت کنند.

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی در پایان افزود: سرمایه اصلی دانشگاه آزاد اسلامی نیروهای انسانی متخصص است و باید در راستای توسعه کیفی دانشگاه گام برداشت.

در پایان این جلسه فرمانده بسیج دانشگاه آزاد اسلامی استان قم، قابی منقش به اسامی ۱۴ معصوم را به دکتر میرزاده اهدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز