خبرگزاری کار ایران

با هدف رتبه بندی امدادگران؛

دومین آزمون تعیین سطح امداد در اهواز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۰۲۵

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز از برگزاری دومین آزمون تعیین سطح امداد و کمک های اولیه با حضور 160 نفر از امدادگران و نجاتگران این جمعیت خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید فتح اله هاشم نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: در حوادث بزرگ اکثر نیروهای اعزامی، امدادگران داوطلب جمعیت هلال احمر هستند که در در ساعات نخستین حادثه در محل حضور یافته و با رهاسازی و ارائه کمک های اولیه نسبت به درمان بخشی از مجروحین و تثبیت و تخلیه سایرین اقدام می کنند.

وی افزود: با توجه به اهمیت حضور عوامل امدادی جمعیت هلال احمر در حوادث، سنجش دانش امدادگران و سطح بندی آنها در زمینه آشنایی با مفاهیم کمک های اولیه امری ضروری به نظر می رسد.

رییس جمعیت هلال احمر اهواز گفت: این آزمون در قالب 120 سوال چهارگزینه ای در مباحث کمک های اولیه،  آناتومی و فیزیولوژی بدن انسان، اطلاعات دارویی، تجهیزات و اصطلاحات پزشکی برگزار شد و شرکت کنندگان در مدت 120 دقیقه به سوالات پاسخ دادند.

هاشم نژاد تصریح کرد: پس از تصحیح اوراق امتحانی و صدورکارنامه و گواهینامه حضور، امدادگران بر اساس نمره مکتسبه، رتبه بندی و در اولویت حضور در دوره های تخصصی و اعزام به ماموریت های امدادی قرار خواهند گرفت.

این آزمون هر شش ماه یک بار برگزار و حضور تمامی امدادگران و نجاتگران جمعیت اهواز در آن ضروری عنوان شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز