خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد مناسب‌سازی معابر و اماکن:

کمیته‌های تخصصی متون قانونی را مطالعه کرده و به تعیین شاخص بپردازند

رییس ستاد مناسب‌سازی اماکن و معابر گفت: کمیته‌های تخصصی متون قانونی را مطالعه کرده و برنامه‌های عملیاتی مربوطه را مرور و برای آن شاخص تعیین کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هوشنگ خندان‌دل در پایان جلسه امروز ستاد مناسب‌سازی معابر و اماکن با بیان اینکه نباید این جلسات به جایی برای گله‌گذاری تبدیل شود، گفت: گزارش‌هایی که از طرف صداوسیما و وزارت‌صنعت، معدن و تجارت ارایه شد امیدوار کننده اما مطلقا کفایت نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید در کمیته‌های تخصصی ستاد راه‌حل‌های مناسب طراحی و تدوین شده و برای تصمیم‌گیری نهایی به ستاد ارسال شود لذا ضروری است کمیته‌ها متون قانونی مربوطه را مطالعه و برنامه‌های عملیاتی را مرور کرده و سپس برای آن شاخص تعیین کنند.

رییس ستاد مناسب‌سازی با تاکید بر اینکه باید کمیته‌های فنی و تحقیقاتی، آموزشی و اطلاع‌رسانی و حقوقی و نظارت فعال شوند، گفت: همچنین اعلام شد تعدادی از دستگاه‌های اجرایی گزارش عملکرد خود را ارایه نداده‌اند که پیشنهاد می‌کنم برای وزرای این دستگاه‌ها نامه‌ای ارسال شود تا این افراد مورد راهنمایی قرار گیرد.

خندان‌دل همچنین درباره بودجه این ستاد هم گفت: فرایند تصویب بودجه 95 در مجلس با تاخیر مواجه شده که از این موضوع می‌توان به عنوان یک فرصت استفاده کرد و شاید بتوان در فرصت تغییری که در مجلس دارد اقداماتی در این خصوص انجام داد.

رییس ستاد مناسب‌سازی تاکید کرد: ضروری است تمام دستگاه‌ها با کمیته تخصصی آموزش و اطلاع‌رسانی در تعامل باشند و به منظور گسترش آگاهی جامعه درباره معلولان و سالمندان در تهیه تولید برنامه‌های لازم در این زمینه با صداوسیما همکاری کنند.

وی با انتقاد از اینکه برخی اعضای اصلی آن‌ چنان که در مصوبه دولت مشخص شده در ستاد حضور نداشته‌اند که این خوب نیست، گفت: ما  اعلام می‌کنیم بهتر است طی مکاتبه‌ای با هیات‌دولت مشخص شود چه اشخاصی در این جلسات شرکت نمی‌کنند و تصمیم‌گیری با دولت باشد.

کد خبر : ۳۴۷۷۷۸