خبرگزاری کار ایران

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد:

هنوز جمعی از مددجویان کمیته امداد حاشیه‌نشین هستند

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۷۵۴

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: هنوز جمعی از مددجویان کمیته امداد حاشیه‌نشین هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌محمد ذوالفقاری در همایش حمایت و سلامت خانواده تاکید کرد: امداد متولی بخشی از فقر است اما این تولی‌گری را نمی‌تواند به تنهایی انجام دهد.

ذوالفقاری افزود: در حال حاضر ۳۵ درصد از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را افراد بالای ۶۵ سال، ۱۰ درصد کودکان زیر ۱۰ سال و ۸ درصد افراد بین ۱۰ تا ۱۸ سال تشکیل می‌دهند.

معاون حمایت و سلامت خانواده با اشاره به اینکه سالانه ۳ میلیون بار مددجویان به کمیته امداد مراجعه کرده یا مددکاران کمیته امداد به مددجویان مراجعه می‌کنند گفت: این مراجعات ظرفیت امداد را در جایگاهی قرار داده که می‌توانیم برای بسیاری از نهادهای حمایتی نقش مشاور، تامین‌کننده آمار و نقش ارجاع داشته باشیم.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه امروز کمیته امداد در ارتباط با روستا‌ها تمامی فقرا را می‌شناسد افزود: ۱۵ سال است که اطلاعات بیماری مددجویان را جمع کرده‌ایم و می‌توانیم بگوییم کدام بیماری خاص فقرا بوده و تکرار می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده با تاکید براینکه کمیته امداد در بسیاری از زمینه‌های مرتبط با فقر می‌تواند مشاوره دهد اظهار کرد: ما بنا نداریم محرومیت‌زدایی را در انحصار کمیته امداد نگه داریم و آماده‌ایم با هر سازمان و خیریه فعال در این زمینه همکاری کنیم.

ذوالفقاری با اشاره به ضرورت زنده کردن حس نوع دوستی در میان مردم اظهار کرد: این مسئله شامل حال دولت نیز می‌شود. زیرا اگر در تصمیمی سهم فقرا نادیده گرفته شود آن تصمیم ناقص است چنانکه در تحریم سهم فقرا در نظر گرفته نشد، زیرا اعتبار کمیته امداد افزایش نیافت اما تعداد فقرا بیشتر شد، لذا اگر در برنامه‌های اقتصادی سهم فقرا دیده نشود مطمئناً برنامه‌ها ناقص است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین باید حرف کمیته امداد را از جانب فقرا بشنوند و امروز این نهاد به نیابت از فقرا اطلاعاتی دارد که می‌تواند در سیاست‌گذاری‌های مختلف مدنظر قرار گیرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هرچه اطلاعات ما در خصوص فقر بیشتر شود منابعمان هدفمند‌تر هزینه می‌شود خاطرنشان کرد:  کار امداد درمانگری بوده و قرار نیست فقیر را در کمیته امداد با مستمری حداقلی مشغول نگه داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز