خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا:

دستگیری 10 نفر از اشرار و گروه‌های ضدانقلابی در مرز

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در ماه‌های گذشته تحرکاتی را درخصوص حضور اشرار و گروه‌های ضدانقلابی در مرز شاهد بودیم که در این زمینه موفق به دستگیری 10 نفر از این اشرار شدیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ سردار اشتری (فرمانده نیروی انتظامی) امروز (19 بهمن ماه) در ساختمان مرزبانی نیروی انتظامی ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد: جلسه امروز با فرماندهان مرزبانی استان‌ها، معاونین مراکز آموزشی در فرماندهی مرزبانی انجام شد و گزارشی از اقدامات و عملکرد مرزبانی در این جلسه ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه نیروی انتظامی، تجهیزات در حوزه عمرانی صورت گرفته است؛ گفت: در مرزها با ساختن برجک‌ها، پاسگاه‌ها و انسداد مرزی گام‌های خوبی برداشته شده است اما این اقدامات کفایت نمی‌کند و باید با شتاب بیشتری اقدامات عمرانی و انسداد مرزی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت دولت در حوزه مرزبانی افزود: در برنامه ششم در سال 95 نیازمندی‌های خود را از جهت انسداد مرز و از نظر فیزیکی و تجهیزات امیدواریم تکمیل کنیم.

سردار اشتری همچنین اظهار کرد: در همه بخش‌ها در حدود 8755 کیلومتر مرز دریایی، خشکی و رودخانه‌ای در حال حاضر نیروی انتظامی حضور دارد و در بخش‌هایی نیز سپاه پاسداران فعال است و امنیت خوبی در این مرزها برقرار است.

وی با بیان اینکه فقط در برخی بخش‌ها انسداد صورت نگرفته است گفت: اما به طور کلی امنیت بسیار خوبی در مرزها داریم و امیدواریم با همکاری کشورهای همسایه این امنیت افزایش یابد.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر با کشورهایی در همسایگی خود مواجه هستیم که ثبات کمتری دارند٬  افزود: با مذاکرات در سطح ملی و منطقه‌ای که انجام شده است که با مرزبانی کشور مقابل انجام شده است امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

سردار اشتری درخصوص افزایش بودجه مرزبانی اظهار کرد: بودجه مصوب برای سال 94 به دلیل اینکه در ماه‌های پایانی سال هستیم هنوز محقق نشده اما مسئولان مربوطه قول‌های مساعدی داده‌اند که بخشی از بودجه را به ما بدهند.

وی در ادامه با بیان اینکه پایه  بودجه تخصیصی که به ما داده شده ضعیف است؛ تصریح کرد: این مسئله را به مجلس و سازمان مدیریت برنامه اعلام کرده‌ایم که این پایه افزایش پیدا کند و در برنامه ششم اگر این مسئله محقق شود بخشی از مشکلات ما حل خواهد شد.

سردار اشتری افزود: بودجه سال 95 هنوز مصوب نشده است و رقم آن قطعی نیست و افق دقیقی درخصوص آن نداریم اما نیاز به پشتیبانی در این زمینه داریم.

فرمانده نیروی انتظامی درخصوص برقراری امنیت و تمهیدات انتظامی در دهه فجر اظهار کرد: جلسه هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه در این زمینه برگزار شده است و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های امنیتی و غذایی صورت خواهد گرفت و نیروی انتظامی برای برگزار شدن هرچه باشکوه‌تر دهه فجر تلاش‌های خوبی را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه درخصوص حضور اشرار و گروه‌های ضدانقلابی در ماه‌های اخیر تحرکاتی را در مرزها شاهد بودیم؛ گفت: با اقدامات پیش‌دستانه‌ای که از سوی مرزبانی صورت گرفت؛ این اشرار در آن سوی مرزها دستگیر شدند و در این زمینه حدود 10 نفر دستگیر شده‌اند.

وی درخصوص مسئله صیادهای بوشهری اظهار کرد: این مسئله هنوز دقیق نیست و دریابانی نیروی انتظامی و مسئولین وزارت خارجه و دستگاه قضایی درحال تعقیب این موضوع هستند.

سردار اشتری در پایان با بیان اینکه کشفیات کالاهای ممنوعه در مرزهایی که انسداد مرزی را داریم و اقدامات کنترلی افزایش پیدا کرده؛ کاهش یافته است٬ گفت: اما در مرزهایی که این امکانات را نداریم این کشفیات افزایش پیدا کرده است و هرچه قدر  انسداد مرزها را افزایش دهیم امنیت بهتری را خواهیم داشت.

کد خبر : ۳۴۵۱۹۵