خبرگزاری کار ایران

سرقت از دختران در پوشش دوستی و پیشنهاد ازدواج

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۰۹۶

یک مجرم سابقه دار که تحت پوشش پیشنهاد ازدواج اقدام به سرقت از منزل زنان می کرد٬ توسط نیروی انتظامی بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ در تاریخ  21 دی ماه ، وقوع یک فقره سرقت منزل در منطقه فرمانیه ، خیابان شهید لواسانی از  مرکز فوریت های پلیسی 110  به کلانتری 101 تجریش اعلام شد .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت منزل" و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شاکی پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 09:30 مورخه 21 دی ماه به همراه مادرم از منزل خارج شدیم  و زمانی که در ساعت 16 به منزل بازگشتیم٬ متوجه شدیم منزلمان مورد سرقت قرار گرفته و اموالی از قبیل طلا ، سکه ، 300 هزار تومان وجه نقد ، 20 قاب ساعت مچی مردانه و زنانه (مارک) ، لباس زنانه و مردانه (مارک) ، کیف و کفش ورزشی (مارک) و تعدادی از زیور آلات نقره به ارزش تقریبی 50 میلیون تومان سرقت شده است.

سرقت در پوشش زنانه

با حضور کارآگاهان و بررسی نحوه ورود سارقین به منزل شاکی ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سارق یا سارقین بدون هرگونه فشار و یا تخریب ، با استفاده از کلید وارد منزل شده و اقدام به سرقت کردند ؛ با توجه به تجهیز محل سرقت به دوربین های مداربسته ، کارآگاهان به بررسی تصاویر روز سرقت پرداخته و با بررسی تصاویر موفق به شناسایی تصویر شخصی ناشناس شدند که با پوشش زنانه وارد مجتمع و آپارتمان محل سکونت شاکی در واحد سوم شده است .

شناسایی و دستگیری مجرم سابقه دار

با توجه به شیوه ی سرقت ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سارق با اطمینان از عدم حضور مالباخته در محل سکونتش و استفاده از کلیدهای تهیه شده از محل زندگی شاکی ، بدون هرگونه مشکل وارد ساختمان شده و سرقت خود را انجام داده است ؛ بنابراین تحقیقات از دوستان و بستگان شاکی و مادرش در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت تا نهایتا شاکی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : حدود یک ماه پیش با جوانی به نام حامد بعنوان خواستگار آشنا شدم و در طی این مدت ، این شخص طی چندین نوبت جهت بررسی دکوراسیون به منزل ما تردد داشته است  .

با دریافت مشخصات "حامد . خ" ( متولد 1370) و انجام بررسی های لازم مشخص شد که حامد از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت منزل و دارای سابقه دستگیری در پایگاه یکم و سوم پلیس آگاهی است که به شیوه ای مشابه ، با شناسایی خانم های جوان و فریب آنها ابتدا اقدام به سرقت کلید منازل آنها نموده و در ادامه ، در یک فرصت مناسب با اطمینان از عدم حضور مالباختگان نسبت به سرقت اموال منازل آنها اقدام می کرده است .

در ادامه تحقیقات و انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی اطمینان پیدا کردند زن ناشناسی که در روز سرقت به منزل شاکی مراجعه نموده همان "حامد . خ" بوده است که با اطلاع از وجود دوربین های مداربسته در داخل مجتمع قصد داشته تا به این شیوه و شگرد ( استفاده از پوشش زنانه ) مانع از شناسایی و دستگیری خود شود .

در نهایت با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از سوابق حامد ، ابتدا محل سکونت وی شناسایی شد اما در تحقیقات نامحسوس پلیسی مشخص شد که وی تردد چندانی به این محل ندارد ؛بنابر این  در تحقیقات تکمیلی ، کارآگاهان ضمن شناسایی یک دستگاه خودرو «جنی سیز» متعلق به متهم ، وی را در حین تردد با خودرو در خیابان لواسانی دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

اعترافات متهم  

متهم پس از دستگیری صراحتا به سرقت از منزل شاکیه اعتراف و انگیزه خود را انتقام گیری عنوان کرد ؛ وی در این خصوص به کارآگاهان گفت : چندی پیش به شمال کشور رفته بودم که در آنجا ماشین دچار نقص فنی شد . برای تعمیر ماشین نیاز به پول داشتم ؛ به همین علت طی تماس با [ شاکی ] از وی درخواست پول کردم اما او اظهار داشت که در حال حاضر این مقدار پول را ندارد ؛ از همان روز تصمیم گرفتم تا به شکلی کار وی را تلافی کنم تا اینکه یک روز اقدام به سرقت دسته کلید او کردم.

شناسایی چند شاکی جدید

در حالیکه متهم در اعترافات اولیه منکر هرگونه سرقت مشابه از دختران و زنان جوان شده و انگیزه خود از سرقت اخیر را صرفا انتقام گیری از شاکی اعلام می کرد ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان از میان خانم های جوانی شدند که همگی به شیوه ای مشابه مورد سرقت قرار گرفته بودند ؛ آنها پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی و شناسایی متهم در اظهارات خود عنوان کردند که "حامد . خ" با ابراز احساسات دروغین در جهت ازدواج ، ابتدا آنها را فریب داده و سپس اموالشان را به سرقت برده است .

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : متهم با صدور قرار بازداشت قانونی و جهت تکمیل تحقیقات در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛بنابراین  از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد توسط یک جوانِ جنی سیز سوار مورد فریب و یا سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر ( مسیر شرق به غرب ) –  خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز