خبرگزاری کار ایران

تشکیل کارگروه مشترک ستاد دیه و معاونت اجتماعی قوه قضاییه

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۸۷۳

کارگروه مشترک ستاد دیه کشور و معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه با هدف آموزش همگانی و اصلاح رفتارهای حقوقی شهروندان تشکیل می‌شود.

به گزارش ایلنا از ستاد دیه کشور، در دیدار سیداسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور و محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مقرر شد، بمنظور گسترش فرهنگ انتظامی و قضایی، نهادینه کردن فرهنگ قانون مداری و تولید محتوای آموزشی و اصلاح رفتار حقوقی شهروندان کارگروه ویژه ستاد دیه کشور با حضور جمعی از حقوقدانان محاکم قضایی، کارشناسان اجتماعی و هنرمندان مردمی تشکیل شود.

جولایی در این جلسه ضمن اعلام آمار قریب به 10 هزار نفری محکومان غیرعمد گفت: با عنایت به مشاهدات میدانی ستاد دیه کشور و تلاش این نهاد مردمی در حوزه مستندسازی و تولید تعدادی از بسته های آموزشی و توزیع آن در محافل عمومی و همچنین برخی تجارب این معاونت همچون برپایی نخستین دوره آموزشی روزنامه نگاری با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در موضوعات خانواده، خشونت و مواد مخدر، امید است این کارگروه فقط در قالب تشریفات و یک اسم باقی نمانده و در کاهش حداکثری افراد از ورود ناخواسته به زندان ها موثر باشد.

وی ضمن قدردانی از همیاری نیکوکاران در همیاری ستاد دیه در دستگیری از زندانیان مستمند افزود: به دلیل نوعدوستی هموطنان نیکوکار و سابقه تمدنی و اسلامی همواره اهتمام ما به آزادی یک زندانی معطوف بوده، حال اینکه با کمک های خیرین خداجوی کشور و همیاری آنها در زمینه پیشگیری می توان همین بودجه را صرف مواجهه با بسیاری از معضلات تلخ اجتماعی و فردی، در این حوزه مهم و مغفول از توجه سرمایه گذاری کرد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور تصریح کرد: هرچند رسالت نخست این مجموعه صرفا رهایی زندانیان آبرومند جرائم غیرعمد بود اما در شرایط کنونی موضوع پیشگیری اگر اولی از بحث آزادی نباشد همسنگ و هم شان موضوع درمانی در این ستاد مورد توجه و پیگیری است.

در این ملاقات دو ساعته ضرورت ورود نکات آموزشی و مصداقی در مقاطع مختلف تحصیلی، تولید برنامه های مشترک تلویزیونی و سینمایی و نیز بسط نگاه تشویقی در هدایت عمومی برای رعایت قوانین، از جمله موضوعاتی بود که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز