خبرگزاری کار ایران

نظام ارزیابی و رتبه‌بندی روابط عمومی‌های کشور تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۱۶۸

مدیرکل دفتر سخنگوی دولت با اعلام خبر اتمام تدوین نظام ارزیابی و رتبه‌بندی روابط عمومی‌های کشور، گفت: دستورالعمل این نظام ارزیابی به زودی به کلیه دستگاه های دولتی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مهدی قمصریان عضو دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت و مدیر کل دفتر سخنگوی دولت در گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور در قم، با  با بیان اینکه نخستین انتظار دولت از مجموعه روابط عمومی های دستگاه های مختلف، پاسخگویی جامع و صادقانه به مردم و شهروندان به عنوان کارفرمایان دولت است،گفت: برای دستیابی به این مهم، اتخاذ رویکرد تعاملی و جامع محور در حوزه رسانه از اصلی ترین شیوه ها است.

قمصریان ضمن تاکید بر ضرورت گسترش اقدامات اقناعی و صادقانه، تصریح کرد: ساختارشکنی مثبت و پرهیز از آسیب روزمرگی منجر به دستیابی به بخشی از این هدف کلیدی خواهد شد.

عضو دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به ظرفیت عظیم محیط زیست برای تزریق امید و نشاط به جامعه، اظهار کرد: همین ظرفیت مسئولیت روابط عمومی ها حوزه محیط زیست را بیشتر می کند.

برنامه ریزی بلند مدت لازمه فرهنگ سازی و جریان سازی مثبت اجتماعی

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و جریان سازی مثبت اجتماعی متمرکز بر آینده نگری و آینده پژوهی، ایجاد باور عمیق و اقناع صحیح و برنامه ریزی بلند مدت است.

مدیرکل دفتر سخنگوی دولت تاکید کرد: علاقمندی گروه های مرجع و مسئولیت پذیری آن ها در حوزه محیط زیست از دیگر ظرفیت هایی که روابط عمومی ها به منظور فرهنگ سازی در جامعه باید از آن بهره گیرند.

قمصریان افزود: شبکه های اجتماعی به واسطه برخورداری از ظرفیت هایی همچون سطح دسترسی آسان، امکانات وسیع، سرعت بالای انتقال اطلاعات و استقبال مردمی از جمله ابزار مهم برای دستیابی روابط عمومی ها به اهداف مختلف است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

تدوین نظام ارزیابی و رتبه بندی روابط عمومی های کشور

عضو دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت ، با اعلام خبر اتمام تدوین نظام ارزیابی و رتبه بندی روابط عمومی های کشور، گفت: دستورالعمل این نظام ارزیابی به زودی به کلیه دستگاه های دولتی ابلاغ خواهد شد.

قمصریان تدوین شرح وظایف و ترسیم ساختار استاندارد روابط عمومی ها را از جمله برنامه های آینده شورای اطلاع رسانی دولت اعلام کرد و افزود: تلاش می کنیم با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، هر چه سریعتر این اقدام نیز صورت پذیرد.

این مقام مسئول در بیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت از روابط عمومی ها خواست تا ضمن تشریح سطح نفوذ مخاطب و رسانه برای مدیران بالادستی مجموعه خود، تلاش کنند تا با رفع آسیب عدم گزارش دهی و گزارش گیری منظم، مدیران خود را متقاعد کنند که گزارش های تخصصی خود را به صورت ماهانه و به منظور پاسخگویی دقیق و درست به مطالبات رسانه ها و مردم در اختیار روابط عمومی ها قرار دهند.

ضرورت بهره گیری از پتانسیل محیط زیست در عرصه دیپلماسی عمومی

قمصریان اشاره ای هم به پتانسیل قوی محیط زیست در حوزه دیپلماسی عمومی داشت و گفت: محیط زیست از جمله مهم ترین اولویت های دولت یازدهم است و این موضوع باید در ابعاد داخلی و خارجی از طروق مختلف مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

وی در ادامه با شرح مفاد آئین نامه روشنگری و شفافیت اطلاع رسانی دولت یازدهم، دسترسی دقیق و درست اصحاب رسانه به اطلاعات، تسهیل ارتباط و تعامل اصحاب رسانه با مدیران، تسهیل دسترسی شهروندان به اطلاعات مورد نیاز را از جمله موارد مورد توجه در آئین نامه برشمرد و اظهار کرد: سازمان ها موظف به ایجاد حلقه اتصال و ارتباط به افکار عمومی و بدنه اجتماعی هستند.

فرهنگ سازی راهبرد اصلی روابط عمومی های محیط زیست

بنابراین گزارش، مجید فدایی سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این نشست با اشاره به فعالیت های روابط عمومی های محیط زیست سراسر کشور ، فرهنگ سازی و آموزش همگانی را راهبرد اصلی روابط عمومی های محیط زیست عنوان کرد .

وی با تعریفی از جامعه شبکه ای و جامعه اطلاعاتی ، گفت: امروزه اطلاعات پیش نیاز اساسی توسعه انسانی تلقی می شود و فناوری اطلاعات افق های جدیدی را فرا روی ما قرار داده است و در این راستا روزابط عمومی ها باید از تمامی ابزارهای ارتباطی به ویژه شبکه های اجتماعی بعنوان پرکاربرد ترین و پربازدیدترین رسانه بهره بگیرد.

روابط عمومی‌ها از شبکه‌های اجتماعی بهره بگیرند

وی، گزارشی از وضعیت فضای مجازی در سطح ملی و جهانی، میزان اطلاعات در حال تبادل و فرصت ها و تهدیدهای حوزه اطلاع رسانی، خواستار حضور جدی روابط عمومی های محیط زیست در شبکه های اجتماعی شد  وگفت: امروزه، کالایی که مورد تبادل قرار می گیرد، اطلاعات است.

فدایی، آگاه سازی و شناخت مخاطب، آماده سازی ذهنی و همراه سازی مخاطب با روابط عمومی را سه مرحله مهم فعالیت روابط عمومی ها دانست و افزود: عدم طی این مراحل یا نقص در یکی از آن ها منجر به عدم نتیجه گیری مثبت و دلخواه می شود. پیام نهایی سازمان محیط زیست به مخاطبان باید این باشد که ما مسئولیت نظارت و پیگیری اصلاح و بهبود وضعیت محیط زیست را می پذیریم و به مردم اطمینان بدهیم که به فکر هستیم . 

دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست تعامل با اصحاب رسانه، گردآوری بانک اطلاعاتی گروه های مرجع در استان ها، تهیه مستند از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان را برخی از تکالیف روابط عمومی های حاضر برشمرد.

وی ادامه داد: پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست  در اسفند ماه 94 و جشنواره بین المللی فیلم سبز  در اردیبهشت ماه 95  علاوه بر مناسبت ها و رویدادهای محیط زیستی در پایان سال جاری و اوایل سال بعد را از جمله مهم ترین برنامه های پیش رو در سازمان محیط زیست است که انتظار می رود روابط عمومی ها با تعامل و هماهنگی بیشتر در این زمینه ها ورود داشته باشند.

سرمایه‌گذاری در حوزه روابط عمومی، پس‌انداز است

سید محمدتقی طباطبایی مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه روابط عمومی، پس انداز است، گفت: ایجاد پیوند آگاهانه میان دین و محیط زیست می تواند منجر به ایجاد ظرفیتی بزرگ در حوزه محیط زیست شود.

وی افزود: قم به واسطه برخورداری از مراکز مهم دینی می تواند در این زمینه پیشگام باشد و به عنوان الگویی برای سایر استان ها قرار گیرد.

طباطبایی ضمن تاکید بر این نکته که فرهنگ سازی باید راهبرد اصلی روابط عمومی های محیط زیست باشد، تصریح کرد: ورود محیط زیست به کتب درسی از جمله اقدامات شایسته در حوزه فرهنگ سازی محیط زیست است که روابط عمومی ها می توانند آن را در ابعاد دیگری تسری دهند.

عدم شناخت از ظرفیت‌های گردشگری طبیعی قم

عیسی رضایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم نیز با ارائه آماری از وضعیت گردشگری ایران و استان قم، برخی از نقاط ضعف و قوت این حوزه را برشمرد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت های عظیم طبیعی استان قم برای توسعه گردشگری پایدار یا اکوتوریسم، گفت: عدم معرفی درست و ناشناخته ماندن این ظرفیت ها منجر به سهم ناچیز قم در سرانه گردشگران ملی و بین المللی کشور شده است.

رضایی با یادآوری تفاهم نامه منعقد شده میان محیط زیست و میراث فرهنگی قم، ابراز امیدواری کرد: همکاری و تعامل میان دو دستگاه منتج به رفع بسیاری از کاستی ها و تهدیدهای گردشگری طبیعی در استان و حرکت در مسیر توسعه اکوتوریسم شود.

فریبا ابتهاج مشاور رسانه ای رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مهدی توحیدپور دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز از دیگر سخنرانان روز نخست این گردهمایی بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز