خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:

حج تمتع ۹۵ طبق زمان‌بندی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۵۵۹

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرد که عملیات حج تمتع سال ۹۵ طبق برنامه زمان بندی شده دنبال وانشاالله انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری ضمن اعلام این مطلب از دست اندرکاران عملیات حج خواست که کار‌ها و برنامه‌ها را طبق روال پیگیری و اطلاع‌رسانی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از تشکیل دو کارگروه برای سیاست‌گذاری و بررسی ابعاد مختلف حج تمتع سال ۹۵ خبرداد و افزود: کلیه امور اجرایی و فرهنگی طبق برنامه زمان‌بندی شده لازم است عملیاتی و در مذاکره با طرف سعودی راهکارهای لازم پیش‌بینی شود.

قاضی‌عسکر همچنین در این نشست سفر هفته گذشته خود و هیئت همراه به عتبات عالیات و بازدید‌ها و مذاکرات صورت گرفته در عراق را خوب و مفید ارزیابی کرد گفت: تغییرات جدی در خدمات‌رسانی به زائران عتبات، اصلاح ساختار نیروی انسانی و اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده نوید بخش شرایط بهتری برای آینده خواهد بود.

وی با توجه به فراهم شدن شرایط برای اعزام زائران به سامرا در این سفر اظهار داشت: کمیته‌ای تشکیل شد تا مجموعه مسائل امنیتی، رفاهی و اجرایی مربوط به سامرا را پیگیری کند تا انشاءالله قبل از نوروز اعزام زائر به سامرا از سرگرفته شود؛ البته با نهایی و اجرایی شدن طرح جامع عتبات، فعالیت‌ها در این حوزه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین تاکید کرد: در مجموع شرایط خدمات‌رسانی به زائران در عراق نسبت به گذشته بهتر شده است و مسئولان ذیربط باید برای دستیابی به شرایط فرا‌تر از وضعیت موجود تلاش کنند و با حضور در صحنه مشکلات را برطرف کنند.

در این نشست رییس سازمان حج و زیارت، معاونین و مسئولان بعثه وسازمان حج درخصوص راهکارهای جذب بیشتر زائر برای اعزام به عتبات و جلوگیری از سفرهای خارج از چارچوب سازمان حج، طرح‌های نوین درحوزه عتبات، راهکارهای افزایش سطح خدمات هیئت پزشکی و مشارکت هرچه بیشتر شرکت‌های کارگزاری درفرایند اعزام زائر دیدگاه خود را بیان کردند و نماینده ولی فقیه نیز نظرات خود را در این خصوص ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز